Lucky

Originaltitel: Lucky
Regissör:John Carroll Lynch
Utgivningsår:2017

Om Lucky:

Den 90-årige kedjerökande ateisten Lucky bor i sin avskilda småstad i Sonoraöknen. Efter att ha överlevt alla sina samtida vänner har den oerhört självständiga Lucky befunnit sig vid ett av livets vägskäl och drar i väg på en resa för att hitta sig själv och uppnå det ouppnåeliga: upplysning.

Titel: Vem älskar Yngve Frej
Regissör: Jim Jarmusch
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Paterson

Harry Dean Stanton, David Lynch, Ron Livingston, Ed Begley Jr, Tom Skerritt, Barry Shabaka Henley, James Darren, Beth Grant, Yvonne Huff, Hugo Armstrong, Bertila Damas, Pam Sparks, Ulysses Olmedo, Ana Mercedes, Sarah Cook (III), Amy Claire

Logan Sparks, Drago Sumonja

Drama, Komedi

Diskussioner om Lucky  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucky (19 st)
PeterTheW (Anmäl)   22:14 22/1
Duktiga skådisar, lågmält och finstämt men aldrig sådär värst intressant. Mest kul att se en film regisserad av duktiga skådisen JC Lynch samt HDS sista film....
ekneB (Anmäl)   8/9 2018
Riktigt bra film som tyvärr inte slutade som jag ville vilket också sänkte betyget från en stabil 4a till en stark 3a. Props till att den slutade där den började fast omvänt, snygg detalj som jag tror många kanske inte snappar upp!
Dream (Anmäl)   26/5 2018
Med all respekt för "Harry Dean Stanton" som var en fantastisk skådespelare och förtjänade fler priser än vad han fick i sin karriär! Men just den här storyn känns något för tunn och enkel för att det ska bli ett högre betyg än 3. Det som bör lyftas fram dock är att man kan säga vad man vill om USA att dem har märkliga presidenter och en konstig befolkning t.ex. i sydstaterna med ett gammalt sätt att tänka till skillnad från här, men respekten dem har för äldre människor däremot den finns dessvärre inte här, utan här blir dem äldre "Gubbar och Kärringar" efter 65 så just det är faktiskt vackert med USA och gör att man sitter med leende under denna film.
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   26/5 2018
En inre resa, kan tilläggas. Miljöerna mer spännande än karaktärerna, trots bra spel.
haajen (Anmäl)   24/4 2018
Enkel men väldigt fin film fylld med härliga karaktärer, en film att vila i.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucky