Betyg idag: 1 175 Besökare idag: 5 552

Originaltitel: Lucky Number Slevin
Regissör:Paul McGuigan
Utgivningsår:2006

Om Lucky Number Slevin:

Detta drama utspelar sig i en värld där afro-amerikanska och judiska gangsters hamnar i konflikt. Av misstag blir en man inblandad i ett mord konspirerat av en av New Yorks största gangsterbossar.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: RocknRolla
År: 2008
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
RocknRolla

Josh Hartnett, Bruce Willis, Lucy Liu, Morgan Freeman, Ben Kingsley, Michael Rubenfeld, Peter Outerbridge, Stanley Tucci, Kevin Chamberlin, Dorian Missick, Mykelti Williamson, Scott Gibson, Danny Aiello, Oliver Davis, Robert Forster, Corey Stoll

Jason Smilovic

Drama, Thriller

USA, Tyskland

Recension Lucky Number Slevin

- Loomis sätter betyg 4 och skriver:
Stackars Slevin, i bara en handduk hamnar han av misstag mitt emellan ett krig när två av New Yorks höjdare i den undre världen, The Boss och The Rabbi bestämmer sig för att deras långa vapenvila är över. The Boss vill genom en hämndaktion låta Slevin mörda sin bittra konkurrent The Rabbis son. The Rabbi vill ha en stor summa pengar tillbaka som Slevin är skyldig honom, och mitt i denna röra så är...

Recension av Lucky Number Slevin - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Populärt och billigt, Thriller Top 50
Diskussioner om Lucky Number Slevin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucky Number Slevin (743 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Bra skådespelare. Men filmen är bara hoppig och rörig och inte särskilt bra alls.
wemett (Anmäl)   3/9 2015
Riktigt härlig, Josh Hartnett gör sin roll briljant i den här filmen.
Jämte (Anmäl)   10/4 2015
Väldigt missnöjd. Känns som att filmen försöker vara för quirky för sitt eget bästa. Alla karaktärer ska antingen vara smartass eller spela tuffa. Josh Hartnett imponerar inte i huvudrollen och manuset suger förutom sista halvtimmen då twisten gör att det hela känns åtminstone inte helt meningslöst. Listade dock ut det hela redan från början men hade fel på skådisarna. Nä, besviken och missnöjd. Det enda intressanta i filmen var väggdesignen. 1.5
Totenkopf (Anmäl)   16/2 2015
Man har ju sett det förut , filmen försöker nästan slå knut på sig själv med alla klurigheter, men tyckte det trots allt bara var transportsträcka fram till de sista 10 min.
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
Denna film har det bästa av det allra bästa i form av underbart duktiga skådisar, härliga karaktärer, ett manus som glimmrar hela vägen och som exploderar av filmmagi i slutet och det i en genre som jag fullständigt älskar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucky Number Slevin
Se filmen