Lucky, the Inscrutable

Originaltitel: Lucky, el intrépido
Regissör:Jesus Franco
Utgivningsår:1967

Om Lucky, the Inscrutable:

Lucky the Inscrutable - serietidningsagenten som är damernas förförare, skurkarnas skräck och sitt egos bästa vän! Lucky blir kontaktad av en organisation som vill stoppa en elak falskmyntare som försöker bygga upp en förmögenhet med sin superpress - om Lucky misslyckas kommer han att bli världens rikaste man. En humoristisk härva av vackra damer, internationell spioneri och agentprylar följer.

Titel: Casino Royale James Bond 007!
Originaltitel: Casino Royale
Regissör: Ken Hughes, Val Guest, John Huston, Joseph McGrath, Robert Parrish
År: 1967
Genre: Komedi
Casino Royale James Bond 007!

Ray Danton, Dante Posani, Barbara Bold, Dieter Eppler, María Luisa Ponte, Rosalba Neri, Beba Loncar, Teresa Gimpera

Jesus Franco, José Luis Martínez Mollá, Julio Buchs, Remigio Del Grosso

Action, Äventyr

Agente speciale L.K.

Spanien, Italien, Argentina
Filmnummer: 20602
Diskussioner om Lucky, the Inscrutable  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucky, the Inscrutable (7 st)
Raggarn (Anmäl)   23/3 2015
Stefan och Krister möter läderlappen och James Bond. Underbart! Filmen är riktigt underhållande och torde vara Francos bästa film så här långt
Joyful sounds (Anmäl)   16/12 2010
Usch, fåndåligt flamstrams på film är verkligen inte min påse långfärdsskridskor (och tydligen inte Francos heller), så det här hamnar tyvärr utom min pallgräns... Musiken är dock ostigt småskön.
Shoebrat Ola (Anmäl)   26/4 2010
Extremt tramsigt och extremt bra!
Kriffot (Anmäl)   26/4 2010
Inspector gadeget humor när lucky the inscrutable irrar runt och lyckas lösa saker som en bieffekt! Tramsig och med trevligt soundtrack.
idd (Anmäl)   25/4 2010
förmodligen bästa francon ja! den står sej kanske inte mot bavas diabolik men den spöar lenzis kriminal med hästlängder! mkt trams utlovas!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucky, the Inscrutable