Lucky You

Originaltitel: Lucky You
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2007

Om Lucky You:

Proffspokerspelaren Huck Cheever möter den oemotståndliga Billie Offer och lär sig att handskas med kärleken på samma sätt som han handskas med spelkorten – genom att lita på hjärtat i stället för på hjärnan. Huck försöker skrapa ihop de 10 000 dollar som krävs för att han ska kunna köpa in sig i finalen i Poker-VM, även om (eller kanske därför att) det innebär att han måste spela mot sin far, som har vunnit turneringen två gånger och som Huck har ett minst sagt svalt förhållande till.

Titel: All In
Regissör: David J Burke
År: 2005
Genre: Drama, Thriller
Edison

Robert Duvall, Drew Barrymore, Debra Messing, Charles Martin Smith, Jean Smart, Eric Bana, Horatio Sanz, Michael Shannon, Robert Downey Jr, Danny Hoch, Evan Jones (I), Kelvin Han Yee, Phyllis Somerville, Delaine Yates, Mykel Shannon Jenkins

Eric Roth, Curtis Hanson

Drama

Diskussioner om Lucky You  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucky You (86 st)
Lemonad82 (Anmäl)   16/8 2015
En bra kortfilm men lite för förutsägbar.
petson81 (Anmäl)   20/2 2014
Lite för förutsägbar och sliskig för min smak
92axha10 (Anmäl)   4/2 2014
Helt okej underhållning. Inte kanon men heller inte kalkon. Gillar man poker bör man se "The Cincinnati Kid". Inget speciellt åt något håll.
Muskelkungen (Anmäl)   26/1 2013
Nej, den var inget vidare. Jag tycker inte Eric Bana känns riktigt trovärdig som pokerspelare. Det som räddar trean är själva pokerspelandet som (dock utan någon speciell spänning) presenteras stabilt.
Mikael602 (Anmäl)   9/7 2012
Men behöver gilla texas holdem poker och spela lite själv för att uppskatta den här filmen. Tycker den var helt okej, lite cheesy men Eric Bana gör en strålande jobb i huvudrollen. Det är kul att man kan namnet på alla pokerspelare som susar förbi också, många kända namn.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucky You
Se filmen