Lucy

Originaltitel: Lucy
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2014

Om Lucy:

Lucy är en amerikansk student i Taipei som tvingas till att smuggla droger efter att ha blivit satt i en prekär situation av sin pojkvän. Hon är en av fyra som får den nyuppfunna drogen inopererad i sitt innandöme i syfte att smuggla den till Europa. Efter att ha misshandlats av en av knarkkungen Jangs män läcker substanserna ut i hennes blodomlopp, vilket förvandlar henne till en metamänniska som gradvis får tillgång till större och större del av den mänskliga hjärnan.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Jonathan Glazer
År: 2013
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction
Under the Skin

Scarlett Johansson, Morgan Freeman, Choi Min-sik, Amr Waked, Pilou Asbæk, Analeigh Tipton, Julian Rhind-Tutt, Nicolas Phongpheth, Jan Oliver Schroeder, Luca Angeletti, Alessandro Giallocosta, Paul Chan

Luc Besson

Action, Thriller, Science Fiction

Frankrike

Recension Lucy

- Samajra sätter betyg 3 och skriver:
Hur förklarar man en film av Besson där Marvel möter Kill Bill som möter Matrix som möts av Bourne Identity med en släng av limitless-droger och exorcism? Jag har som fast princip att aldrig kolla upp filmer innan jag ser dem och definitivt inte kolla trailers. Allt jag visste var att min girl crush Scarlett huvudrollen och det räckte. Trodde jag. Lucy (Scarlett Johansson) är en ung kvinna som...

Recension av Lucy - Läs hela!

Diskussioner om Lucy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lucy (213 st)
Apeman (Anmäl)   16/12 2018
Inte bra, men skapligt underhållande.
KyLLo (Anmäl)   8/11 2018
Att den är genreöverskridande är inte ett problem, inte heller inledningen. Dessvärre har Besson gjort samma misstag som många skapare av nutidens skräckfilmer, som inte kan stå på egna ben. Han har plockat från allehanda storfilmer i syfte att det ska bli en ännu större och ännu bättre film. Det är filmer som Nikita, Matrix, Oldboy, Apornas planet, E.T. osv. Förutom att det är fantasilöst och drygt att så uppenbart rida på deras bekostnad, finns ingen uppbyggnad eller sympatier kvar. Istället bara ett överflöd av äckel och vemod. Inga kontraster, utan bara pang på hela tiden och upprepningar. Det är bara påfrestande och ointressant. Huvudpersonen kändes mer och mer som en robot. Scarlett Johansson är också en överskattad skådis, absolut ingen actionskådis. Första minuterna får en trea, men upplösningen det lägsta betyget. Sammantaget får det bli en svag tvåa.
Rele (Anmäl)   8/11 2018
En på sätt och vis dålig och bra film samtidigt. Min svag tvåa är väldigt nära en stark fyra. Jag ger en tvåa idag.
Trangor (Anmäl)   17/8 2018
Förstår att många inte gillar filmen för den blandar hejvilt mellan genrer. Men har man bara öppet sinne är den ganska mysig.
Murvel48 (Anmäl)   7/12 2017
Annorlunda story presenterad på ett annorlunda vis - men det ballade ur lite väl mycket mot slutet för att få ännu högre betyg. Klart sevärt emellertid.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lucy
Se filmen