Lurking Fear

Originaltitel: Lurking Fear
Regissör:C Courtney Joyner
Utgivningsår:1994

Om Lurking Fear:

Influerad av H.P. Lovecrafts novell med samma namn. Förtvivlade ortsbor har beslutat sig för att göra sig av med den krälande fasan som terroriserar trakten men tjuvar och gangstrar som kommer för att leta gömda pengar komplicerar situationen.

Titel: The Dunwich Horror
Regissör: Stuart Gordon
År: 1986
Genre: Skräck, Science Fiction
From Beyond

Jon Finch, Blake Bailey, Jeffrey Combs, Ashley Laurence, Allison Mackie, Paul Mantee, Vincent Schiavelli, Joseph Leavengood

C Courtney Joyner

Skräck

H.P. Lovecraft's Lurking Fear

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Lurking Fear  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lurking Fear (16 st)
Punkliv (Anmäl)   9/8 2014
Jävligt kasst.
dudson (Anmäl)   30/3 2014
Skapligt skön film ändå. såklart ingen kvaliteets skräckis direkt. Sen var det underhållande se Jeffrey Combs som alkoliserad doktor#)
JockeS (Anmäl)   1/11 2012
Jag tycker att det känns som att The Lurking Fear är en av Lovecrafts noveller som borde vara enklast att filmatisera bra. Det borde inte vara jättesvårt att följa förlagan och med relativt enkla medel göra en bra film. Jag kan bevisligen ingenting om att göra filmer för både den här versionen och Bleeders indikerar att det är jättesvårt att göra en bra film baserad på The Lurking Fear. Trots att att den bara är en timma och en kvart lång känns den bitvis väldigt långrandig. Jeffrey Combs och Vincent Schiavelli är alltid trevliga dock och det tar sig lite mot slutet av filmen. Stark etta.
Podpolkovnik (Anmäl)   2/4 2012
Combs är alltid skön, men det är verkligen inte en bra film på något vis...
Ondskapt (Anmäl)   15/8 2011
Redigt trött Lovecraft-rulle som inte alls känns Lovecraft. Trist story som inte blir intressant förrän i slutet när strykfula monstren dyker upp en sväng. Billig scenografi och sopor till skådespelare, inte ens en konstant rökande och skäggig Jeffrey Combs kan rädda det här.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lurking Fear