Lust, Caution

Regissör:Ang Lee
Utgivningsår:2007
Antal betyg:2034 betyg

Om Lust, Caution:

Tiden är 1942, platsen är ett ­Japan-ockuperat Shanghai, fulladdat med intrig och turbulens. Den mäktige Mr Yi som är en inflytelserik medlöpare på ockupationsmaktens sida blir en del av konspirationen som går ut på att oskadliggöra honom genom den unga, vackra aktivisten Wong.

Titel: Svart bok
Regissör: Yim Ho
År: 1990
Genre: Romantik, Krig
Red Dust

Joan Chen, Tony Leung Chiu-wai, Anupam Kher, Chin Kar-lok, Wang Leehom, Johnson Yuen, Tang Wei

James Schamus, Wang Hui-ling

Drama, Romantik, Thriller, Krig

USA, Taiwan
Med i listor: Guldlejon i Venedig
Diskussioner om Lust, Caution  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lust, Caution (174 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Med ett briljant foto och stämningsfull musik bjuder Ang Lee på sex, spänning och även lite våld i detta spionthriller drama. Det hela utspelas i Kina 1938-1942. Det vanliga är ju att berättelser från andra världskriget utspelas i Europa, men här är alltså spelplatsen Kina (Shanghai och Hongkong). Det handlar om den Japanska ockupationen av Kina. En snygg produktion av hög klass.
Albion (Anmäl)   31/8 2015
Först och främst är det en snygg film. Bra spänning och bra intrig. Kunde möjligen ha berättats ur ett bredare perspektiv för att förstärka helheten. Och visst var både vålds- och sexscenerna lite väl grova. Betyget får ändå bli en 4; a
Taandborste (Anmäl)   8/1 2015
Välgjord och intressant från och till. Tunnar ut lite mot slutet dock.
lekke (Anmäl)   21/10 2014
Högklassigt skådespel från hela ensemblen och en mycket spännande berättelse. Superb scenografi.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lust, Caution
Se filmen