Betyg idag: 1 266 Besökare idag: 4 204

Originaltitel: Jiang cheng xia ri
Regissör:Wang Chao
Utgivningsår:2006

Om Luxury Car:

En åldrad landsortslärare beger sig mot Wuhan för att söka efter sin son så han kan uppfylla sin döende hustrus sista önskan. Han blir boende hos sin dotter, en eskortflicka på en karaokebar, och med hjälp av hennes kontakter kommer han allt närmare sanningen om den förlorade sonen.

Tian Yuan, River Huang, Wu Youcai, Li Yiqing

Wang Chao

Drama

Frankrike, Kina
Med i listor: Stockholm XVII Competition
Diskussioner om Luxury Car  (0 diskussioner)
Kommentarer om Luxury Car (6 st)
levelfive (Anmäl)   6/10 2012
tycker faktiskt denna var riktigt shysst...stabil till stark 3a
Herr Arne (Anmäl)   23/6 2008
Finstämt och nyanserat skådespeleri lyfter denna lite banala historia.
Geiger (Anmäl)   26/11 2006
relationen mellan far och dotter med bakrund i hennes arbete som hon försöker undanhålla honom är enormt bra. livet på landet mot storstadens hopp om en framtid där du även kan förlora dig själv är mycket spännande och bra och är det som håller samman detta till en sevärd film. absolut värd att se!!!
niklasringdahl (Anmäl)   26/11 2006
Ganska fin, men oftast lite för slumpartad. Otydligt vad folk (och filmmakarna) vill egentligen. Fast snygg och sval.
kobrakatt (Anmäl)   25/11 2006
landsbygdsromantik på asiatiskt vis, det vill säga segt, harmoniskt och sprängfyllt med under ytan känsloutbrott som aldrig utbrister. för lång men tänkvärd kring high life, urbanisering och limelight i ett globaliserande ´Kina,
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Luxury Car