Macbeth

Originaltitel: Macbeth
Regissör:Geoffrey Wright
Utgivningsår:2006

Om Macbeth:

Shakespeare's Macbeth är satt i modern tappning och utspelar sig bland gangsters i Melbournes undre värld.
Se filmen på CDON

Sam Worthington, Victoria Hill, Lachy Hulme, Steve Bastoni, Peter Davenport, Matt Doran, Gary Sweet, Kate Bell, Chloe Armstrong, Miranda Nation, Hannah Griffith, Damian Walshe-Howling, Jonny Pasvolsky, Nash Edgerton, Socratis Otto, Christopher Kirby

Geoffrey Wright, Victoria Hill

Drama, Thriller

Australien
Med i listor: Stockholm XVII - Twilight Zone, William Shakespeare
Diskussioner om Macbeth  (0 diskussioner)
Kommentarer om Macbeth (9 st)
Robkiller (Anmäl)   22/9 2011
hmm.. den här berättelsen i modern version verkar alltid misslyckats rätt grovt, den passar helt enkelt inte, särskilt när de behåller dialogen från den urgamla versionen. Värdelösa skådespelare, kass klippning, dålig musik, urbota dum handling i den här miljön med helt opassande dialog. Kanske de lyckas med det här någon gång, men inte nu i alla fall.
Robs (Anmäl)   28/6 2008
ursel.. dumt att använda "gammal engelska" i en film som spelas i modern tid. tur att det bara kosta 1 € (10 kr) att hyra.
GinNTonic (Anmäl)   15/1 2008
Fy fan! Det som dock är värst är att jag inte kan förstå exakt vad det är som gör denna film så olidligt dålig. Men kass är den.
Almgren (Anmäl)   14/1 2008
Eftersom ingen av de inblandade verkar förstå innebörden av ordet borde ingen ha fått säga "Action" från första början.
anders_18 (Anmäl)   31/7 2007
2:an räddas av någorlunda skådespelarinsatser och ett halvvackert språk. Annars riktigt dålig film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Macbeth