Machete

Originaltitel: Machete
Regissör:Robert Rodriguez, Ethan Maniquis
Utgivningsår:2010

Om Machete:

"Machete", en före detta Mexikan Federale strövar omkring på Texas gator efter drogkungen lord Torrez tillslag. Motvilligt accepterar "Machete" erbjudandet från propagandamakaren dr. Benz för att mörda McLaughlin, en korrupt senator. Förrådd och på rymmen får "Machete" hjälp av Luz, ett societetslejon med en böjelse för vapen. Allt medan de blir jagade av den sexiga ICE-agenten Sartana.
Se filmen på SF Anytime

Originaltitel: Desperado
År: 1995
Genre: Action, Thriller, Western
Desperado

Danny Trejo, Michelle Rodriguez, Cheech Marin, Steven Seagal, Cheryl Chin, Robert De Niro, Lindsay Lohan, Jessica Alba, Jeff Fahey, Don Johnson, Daryl Sabara, Tom Savini, Shea Whigham, Mayra Leal, Electra Avellan, Elise Avellan

Robert Rodriguez, Álvaro Rodríguez

Drama, Action, Kriminalare

Recension Machete

- Fiedeli sätter betyg 3 och skriver:
Tag först en ärrad mexikanare som inte säger mycket. Addera en hämndlystenhet i kombination med en fäblessliknande fetisch för jättemachetes. Rör om i händelseförloppet och lått puttra tills det kokar. Krydda med stora vapen, kreativt våld och coolheten från Danny Trejo. Låt adrenalinet svalna innan du gör någonting annat. Och titta: Du har en av de skönaste actionrullarna du kan tänka dig. Machete...

Recension av Machete - Läs hela!

Diskussioner om Machete  (0 diskussioner)
Kommentarer om Machete (371 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Rele (Anmäl)   1/8 2017
En dålig film. Jag ger en etta.
InzZzomnia (Anmäl)   31/7 2017
Jessica Alba är enda behållningen i den här sörjan och då inte enbart som ögongodis. Tappade intresset väldigt fort och är rätt säker på att jag glömt det här redan imorgon.
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Det här sägs vara splatterfilm. Vet inte vad uttrycket står för, kanske blodstänkarfilm. Hur som helst inget som finns i min favorit bag. Men det var faktiskt kul att kolla in. USAs invandringspolitik får en rak vänster från vänster, allt gjort med nån slags överstiliserad referens-humor
Dream (Anmäl)   14/7 2016
Det här är underhållning när det är som bäst! Hjärndött + Skjuta först tänka sen = Full massaker! Men det är ju det som är meningen med den här filmen. Bara att stänga av hjärnan och njuta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Machete