Mad Max 2: The Road Warrior

Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:1981

Om Mad Max 2: The Road Warrior:

Mad Max driver runt i Australien och söker bensin. Han hittar en grupp fredliga oljeborrare som trakasseras av ett motorcykelgäng. Max går med på att hjälpa dem i utbyte mot en stor mängd bränsle.
Se filmen på Plejmo

Titel: Waterworld
Originaltitel: Waterworld
Regissör: Kevin Reynolds
År: 1995
Waterworld
Titel: Mad Max: Fury Road
Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör: George Miller (II)
År: 2015
År: 1985
Mad Max bortom Thunderdome
Titel: Mad Max
Originaltitel: Mad Max
Regissör: George Miller (II)
År: 1979
Mad Max
Titel: Flykten från New York
Originaltitel: Escape from New York
Regissör: John Carpenter
År: 1981
Flykten från New York

Mel Gibson, Bruce Spence, Michael Preston, Max Phipps, Vernon Wells, Kjell Nilsson (II), Emil Minty, Virginia Hey, William Zappa, Arkie Whiteley, Steve J Spears, Syd Heylen, Moira Claux, David Downer, David Slingsby, Jerry O'Sullivan (I)

George Miller (II), Terry Hayes, Brian Hannant

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Australien
Med i listor: Postapokalyptiska filmer, Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Mad Max 2: The Road Warrior  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mad Max 2: The Road Warrior (276 st)
ModestyWilde (Anmäl)   19/5 2018
Förskräckligt skräp! Ohyggligt!
92axha10 (Anmäl)   25/2 2018
Intensiva karaktärer och fartfylld action med originella idéer.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Andreas_ (Anmäl)   12/11 2016
Den bästa av dom 3 original Mad Max filmerna utan tvekan, mest välgjord i allt dessutom, musiken, manuset, skådisarna, regin, budgeten, musiken, fotot...ja allt kan man säga, Mel Gibson gör åter rollen som Mad Max men här hoppar det några år framåt i tiden när ett kärnvapen krig utbrutit och hela världen ska föreställa att den ligger öde där endast den starkaste överlever. Mel GIbson gör åter en lysande roll som Mad Max i en betydligt bättre Mad Max film än första. Manuset är simpelt men innehåller inga logiska luckor och fungerar ändå bra för att föra framåt en spännande actionfilm. Denna kom 81 och jag såg den när jag var liten och den var precis vad Fury Road är idag när det gäller spänning och välgjord action med makalösa biljakter men idag när man ser om den och har sett Fury Road, så ligger Road Warrior väldigt tamt till...men håller ändå helt okej, mest för kultfaktorn skulle jag vilja påstå. Hursomhelst, betyget landar på en stark 3:a ändå, för det är väldigt välgjort för att vara så tidigt 80 tal.
myslas (Anmäl)   24/6 2016
Snyggt och väldigt underhållande. Action med bra tempo. En "Diligensen" utspelad i framtiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mad Max 2: The Road Warrior