Betyg idag: 1 634 Besökare idag: 5 804

Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:2015

Om Mad Max: Fury Road:

En apokalyptisk historia som utspelar sig i de mest avlägsna delarna av vår planet, i ett ökenlandskap där mänskligheten är nedbruten, och de allra flesta är galna och kämpar för livets nödvändigheter.

Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
Mad Max 2: The Road Warrior
Titel: Mad Max
Originaltitel: Mad Max
Regissör: George Miller (II)
År: 1979
Regissör: Neil Marshall
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Doomsday

Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Zoë Kravitz, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Abbey Lee, Courtney Eaton, Nathan Jones, Josh Helman, John Howard (II), Richard Carter, Iota, Melissa Jaffer, Jennifer Hagan, Megan Gale

George Miller (II), Nick Lathouris, Brendan McCarthy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Mad Max 4

Australien, USA

Recension Mad Max: Fury Road

- Jules4893 sätter betyg 3 och skriver:
Mad Max Fury Road rivstartar i högt tempo med biljakter och actionscener. Det är fartfyllt, galet och flippat på ett fascinerande sätt. Australiensiska regissören George Miller (som även gjort de tidigare filmerna) har tagit fram det värsta och det mest barbariska hos människan. Max (Tom Hardy) tillfångatas av en klan styrd av ”odödlige Joe”, för att donera blod till en av deras krigare. Under...

Recension av Mad Max: Fury Road - Läs hela!

Diskussioner om Mad Max: Fury Road  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mad Max: Fury Road (322 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   21:50 22/10
ulpe01 (Anmäl)   18:18 25/9
Om jag inte redan visste om det skulle jag säga "aldrig i livet" ifall någon sagt till mig att det här var regisserat av samma snubbe som gjorde "Happy Feet" och "Babe". Seriöst osannolikt. Full fart mest hela tiden och trots att sista halvtimmen i princip är en upprepning är det underhållande. Charlize dominerar totalt och jag ser fram emot mer Furiosa.
HerrNenne (Anmäl)   23:07 18/9
Två timmar lång biljakt med karaktärer lika djupa som rollistan utlovar. Och haha, kommentaren före mig. Pinsam. Folk tycker olika. Kliv ner från din höga häst, ditt hycklande pretto.
cALLEf (Anmäl)   17:03 7/8
Jag har tänkt lite mer efter jag satte femman och skrev kommentaren. Det är intressant hur många som sätter otroligt låga betyg med motiveringen att det inte är någon handling och kommentarer som "detta är en 2 timmar lång biljakt och kan inte få mer än 2a". Vem har sagt en bra film måste ha en utförlig handling? Jag roade mig med att kolla era profiler och många har ju såklart satt höga betyg på kultklassikern Pulp Fiction. Skulle ni säga att det är en film med djup handling? Jag kan garantera att när Pulp Fiction kom satt dåtidens trångsynta viktigpettrar och resonerade på samma vis, "den har ingen handling så den får en trea". Den här kritiken upphörde förstås när filmen erhöll kultstatus. Film går under kategorin underhållning. Den behöver inte vara vacker eller följa en specifik mall med krav som handling, politisk korrekthet, trovärdighet eller andra dumheter för att vara bra. Den är till för att underhålla dig. Om du känner att du behöver en tydlig handling för att tycka att en film är underhållande, försök slappna av och låt fantasin flöda. På samma vis som du kan underhållas av en konsert, djurprogram eller dansshow utan handling är det okej att underhållas av film. Andas, du kan klara detta.
cALLEf (Anmäl)   23:52 6/8
Sett den tre gånger och det är bara att inse att den här filmen är ett mästerverk. Höjer till 5a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mad Max: Fury Road
Se filmen