Mad Max: Fury Road

Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:2015

Om Mad Max: Fury Road:

En apokalyptisk historia som utspelar sig i de mest avlägsna delarna av vår planet, i ett ökenlandskap där mänskligheten är nedbruten, och de allra flesta är galna och kämpar för livets nödvändigheter.

Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
Mad Max 2: The Road Warrior
Titel: Mad Max
Originaltitel: Mad Max
Regissör: George Miller (II)
År: 1979
Regissör: Neil Marshall
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Doomsday

Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Zoë Kravitz, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Abbey Lee, Courtney Eaton, Nathan Jones, Josh Helman, John Howard (II), Richard Carter, Iota, Melissa Jaffer, Jennifer Hagan, Megan Gale

George Miller (II), Nick Lathouris, Brendan McCarthy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Mad Max 4

Australien, USA

Recension Mad Max: Fury Road

- Jules4893 sätter betyg 3 och skriver:
Mad Max Fury Road rivstartar i högt tempo med biljakter och actionscener. Det är fartfyllt, galet och flippat på ett fascinerande sätt. Australiensiska regissören George Miller (som även gjort de tidigare filmerna) har tagit fram det värsta och det mest barbariska hos människan. Max (Tom Hardy) tillfångatas av en klan styrd av ”odödlige Joe”, för att donera blod till en av deras krigare. Under...

Recension av Mad Max: Fury Road - Läs hela!

Diskussioner om Mad Max: Fury Road  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mad Max: Fury Road (329 st)
Rele (Anmäl)   23:13 25/5
En dålig Mad Max. Jag ger en tvåa.
colazero (Anmäl)   15:24 11/5
En av de bästa filmerna jag haft nöjet att se på bio, inte en enda tråkig sekund!
husberg (Anmäl)   11:44 6/3
Feminismens triumf över det patriarkala hydraulimperiet. Barnavlingsfabriker och tantriarkat. Explosiv tokaction av sällan skådat slag.
Shadowblade666 (Anmäl)   30/8 2018
En riktig käftsmäll...speciellt i 3D!
Jansmyr (Anmäl)   2/5 2018
Som en remake på tvåan; vilken tur tycker jag; originalet är alldeles för bra för att få en nyinspelning. Precis som i tvåan finns det inte mycket till handling, men till skillnad från tvåan är större del av produktionen nu gjort med dator och i studio, minus för det. Jag tycker det är skönt att de inte försöker ge filmen mer handling än vad den har genom att slänga in lite skådespeleri emellanåt. Filmen är vad som visas på trailern, i två timmar. Störst minus får den för att jag inte en gång under denna dystopiska film känner att det finns lite av något. Alla verkar ha oändligt med mat, bensin, ammunition och smink; dåligt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mad Max: Fury Road
Se filmen