Mad Max: Fury Road

Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:2015

Om Mad Max: Fury Road:

En apokalyptisk historia som utspelar sig i de mest avlägsna delarna av vår planet, i ett ökenlandskap där mänskligheten är nedbruten, och de allra flesta är galna och kämpar för livets nödvändigheter.

Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
År: 1985
Mad Max bortom Thunderdome
Titel: Mad Max
Originaltitel: Mad Max
Regissör: George Miller (II)
År: 1979
Mad Max
Titel: Doomsday
Originaltitel: Doomsday
Regissör: Neil Marshall
År: 2008
Genre: Action, Thriller, Science Fiction
Doomsday

Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult, Hugh Keays-Byrne, Zoë Kravitz, Rosie Huntington-Whiteley, Riley Keough, Abbey Lee, Courtney Eaton, Nathan Jones, Josh Helman, John Howard (II), Richard Carter, Iota, Melissa Jaffer, Jennifer Hagan, Megan Gale

George Miller (II), Nick Lathouris, Brendan McCarthy

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Mad Max 4

Australien, USA

Recension Mad Max: Fury Road

- Mat1az sätter betyg 5 och skriver:
Efter att de senaste åren regisserat familjefilmer med talande grisar och animerade pingviner har George Miller äntligen hittat tillbaka. Tillbaka till den skitiga postapokalyptiska öknen fylld av förödelse och med en doft av bensin och död. Det var här allting började. Mad Max blev Millers stora genombrott 1979. Han gjorde två uppföljare; Road Warrior (1981) och Beyond Thunderdome (1985). Även...

Recension av Mad Max: Fury Road - Läs hela!

Diskussioner om Mad Max: Fury Road  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mad Max: Fury Road (329 st)
Rele (Anmäl)   23:13 25/5
En dålig Mad Max. Jag ger en tvåa.
colazero (Anmäl)   15:24 11/5
En av de bästa filmerna jag haft nöjet att se på bio, inte en enda tråkig sekund!
husberg (Anmäl)   11:44 6/3
Feminismens triumf över det patriarkala hydraulimperiet. Barnavlingsfabriker och tantriarkat. Explosiv tokaction av sällan skådat slag.
Shadowblade666 (Anmäl)   30/8 2018
En riktig käftsmäll...speciellt i 3D!
Jansmyr (Anmäl)   2/5 2018
Som en remake på tvåan; vilken tur tycker jag; originalet är alldeles för bra för att få en nyinspelning. Precis som i tvåan finns det inte mycket till handling, men till skillnad från tvåan är större del av produktionen nu gjort med dator och i studio, minus för det. Jag tycker det är skönt att de inte försöker ge filmen mer handling än vad den har genom att slänga in lite skådespeleri emellanåt. Filmen är vad som visas på trailern, i två timmar. Störst minus får den för att jag inte en gång under denna dystopiska film känner att det finns lite av något. Alla verkar ha oändligt med mat, bensin, ammunition och smink; dåligt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mad Max: Fury Road
Se filmen