Mad Max

Originaltitel: Mad Max
Regissör:George Miller (II)
Utgivningsår:1979

Om Mad Max:

I ett postapokalyptiskt Australien härjar ett fruktat MC-gäng. När de utnämner Max Rockantansky till sin fiende och bränner en MC-polis bestämmer sig Max för att sluta arbetet för att på så sätt skydda sin familj, men MC-gänget tänker inte låta honom vara ifred.
Se filmen på Plejmo

Titel: Mad Max 2: The Road Warrior
Originaltitel: Mad Max 2: The Road Warrior
Regissör: George Miller (II)
År: 1981
År: 1985
Mad Max bortom Thunderdome
Titel: Mad Max: Fury Road
Originaltitel: Mad Max: Fury Road
Regissör: George Miller (II)
År: 2015
Regissör: Paul Bartel
År: 1975
Genre: Action, Science Fiction
Death Race 2000

Mel Gibson, Joanne Samuel, Hugh Keays-Byrne, Tim Burns, Steve Bisley, Roger Ward, Geoff Parry, David Cameron (I), Sheila Florance, David Bracks, Howard Eynon, Nic Gazzana, Bertrand Cadart, Lisa Aldenhoven, Vincent Gil, Lulu Pinkus, Max Fairchild

George Miller (II), James McCausland

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Australien
Med i listor: Postapokalyptiska filmer, Tenderhooligans biljaktsorgie
Kommentarer om Mad Max (285 st)
ToddDowney (Anmäl)   15:09 10/6
Den här kunde vart riktigt bra. Tyvärr så tar filmen nästan en timme för sig att gå igång. Och då är det försent. En väldigt svag 2a blir betyget just för att Mel Gibson gör en bra insats.
HerrNenne (Anmäl)   20/11 2017
Blev förvånad över hur meningslöst det här faktiskt var. Man förstår varför världen blev populär, men inte varför filmen blev det.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
wasteoftime (Anmäl)   27/8 2017
Det här var en något förvirrande upplevelse, faktiskt. Jag hade sett tvåan och trean tidigare, men det är längesedan. Minst 10 år sedan. Och detta var verkligen inte vad jag förväntade mig. Det är rätt långt ifrån den post-apokalyptiska bild man har utav Mad Max. Det är mest oengagerande och om inta taffligt, så i alla fall trist. 0,9 på SH-skalan.
Rehn108 (Anmäl)   29/7 2017
Betydligt bättre än vad jag mindes den! Ganska taffligt bildspråk och märkliga klipp, men härliga karaktärer och en lätt njutning rakt igenom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mad Max