Madagaskar 3

Originaltitel: Madagascar 3: Europe's Most Wanted
Regissör:Eric Darnell, Tom McGrath, Conrad Vernon
Utgivningsår:2012

Om Madagaskar 3:

Efter att han i det senaste äventyret flytt till Afrika, längtar nu lejonet Alex hem till sitt älskade Central Park Zoo i New York. Efter lite övertalning går hans trogna djurparksvänner zebran Marty, flodhästen Gloria och giraffen Melman med på att hjälpa Alex att återvända. Med på resan följer även kung Julien, Maurice och förstås pingvinerna. Deras livs äventyr tar dem genom Europa där de hittar den perfekta täckmantel, en cirkus, vilken de tillsammans med en rad förtjusande nya vänner vänder upp-och-ned på, i äkta Madagaskar-stil.
Se filmen på SF Anytime

Genre: Komedi, Familjefilm
På andra sidan häcken
Titel: Shrek den tredje
Originaltitel: Shrek the Third
Regissör: Chris Miller (I)
År: 2007
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Shrek den tredje

Ben Stiller (röst), Chris Rock (röst), David Schwimmer (röst), Jada Pinkett Smith (röst), Sacha Baron Cohen (röst), Cedric the Entertainer (röst), Andy Richter (röst), Frances McDormand (röst), Bryan Cranston (röst), Jessica Chastain (röst)

Noah Baumbach, Eric Darnell

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Recension Madagaskar 3

- Mihon86 sätter betyg 3 och skriver:
Filmen följer sin naturliga kurva, inget är så förutsägbart som ett klassikt animerat äventyr om djur som vill hitta hem. Det enda som för upp betyget till en svag trea är skurken DuBois och designen av själva cirkusen. För regin står det tre olika begåvningar som verkligen gjort intryck i tredje filmen som började bra men blev ett fiasko i andra delen, tredje gången gillt? Som det heter: Alla förtjänar...

Recension av Madagaskar 3 - Läs hela!

Med i listor: Dreamworks Animations
Diskussioner om Madagaskar 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Madagaskar 3 (74 st)
ToddDowney (Anmäl)   18/2 2018
Tråkigt. Somnade tyvärr efter halva filmen och hitade aldrig motivationen till att se klart den. Plus att de svenska rösterna är utbytta och de var så de 2 andra var som bäst. Tyvärr..
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
2004Orre (Anmäl)   11/4 2017
Ganska tråkig, men ganska underhållande som sagt.
mario04 (Anmäl)   3/1 2017
Skämten var det roligaste i filmen, men i stort sätt hade den inte Madagaskar-känslan som de andra två filmerna, cirkusen har förstört hela filmen :(
Tatty (Anmäl)   3/1 2017
Ganska rolig och bra. Bättre än 2an fast 1an är allra bäst. Läskig kärring som är ute efter dem i filmen. Läbbig haha.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Madagaskar 3
Se filmen