Made in L.A.

Originaltitel: L.A. Takedown
Regissör:Michael Mann
Utgivningsår:1989

Om Made in L.A.:

Det är tidig morgon i Los Angeles. Fem maskerade män väntar under spänd tystnad i sin bil. Snart ska de råna en tungt beväpnad banktransport. Men det som skulle bli en smidig kupp förvandlas snart till ett blodbad. Fallet banar väg för ett explosivt möte mellan de två främsta inom brottets bana, bankrånaren McClaren och polisinspektören Vincent. Med Vincent i hälarna måste McClaren och hans gäng gå under jorden. Men innan de kan försvinna väntar ett sista jobb. En mångmiljonstöt som de bara får chansen till en gång i livet, och den måste ske mitt under näsan på hela Los Angeles polisstyrka…

Titel: Heat
Regissör: Keenen Ivory Wayans
År: 1988
Genre: Komedi
Hårdare än hård

Michael Rooker, Scott Plank, Vincent Guastaferro, Victor Rivers, Ely Pouget, Richard Chaves, Xander Berkeley, Alex McArthur, Laura Harrington, Daniel Baldwin, Juan Fernández (I), Cary-Hiroyuki Tagawa

Michael Mann

Drama, Kriminalare

Diskussioner om Made in L.A.  (0 diskussioner)
Kommentarer om Made in L.A. (30 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   28/1 2018
Ska väl sägas att det kanske inte var någon jättebra idé att se den här filmen efter att ha sett Heat minst fyra gånger, en av mina absoluta favoritfilmer genom alla tider. Men det var ändå kul att se den, dels för att jag vill se allt av Michael Mann, men också för att det här känns som en övning inför Heat. Jag och sambon tittade på varandra flera gånger under filmens gång och kommenterade "konstig musik" och "det måste vara en tv-film" vilket det också är. Det är för mig som Heat-freak omöjligt att se filmen utan att jämföra med Heat hela tiden, och Heat är mycket bättre. Därmed inte sagt att den här är dålig, den är ganska bra men det är hafsigt, lite slarvigt, bråttom och rumphugget på sina ställen. Plus att det är jättekonstig musik, till exempel Billy Idol rockar röv över helt fel scener, enligt mig. En del av musiken har återanvänts i Heat. Jag känner inte igen en enda skådespelare, förutom Michael Rooker vars resurser slösas bort plågsamt. Kanske är det jättekända tv-skådisar? Vad vet jag. Scott Plank är jättebra som Vincent Hanna, men jag sitter hela tiden och tänker på att det är en Pacino-roll. Ja så där håller det på. Men, kul att se och ganska bra!
Necross (Anmäl)   6/6 2015
Oväntat bra skådespeleri för en sån lågbudgetproduktion.
DrJW (Anmäl)   12/5 2015
Från början en pilot avsnitt(de syns) till en tv-serie av regissören Michael Mann som aldrig blev av, så istället gjorde han om den till filmen Heat med Pacino och DeNiro. I jämförelse så är Heat bättre gjord med större budget och en mer djup förlängd handling, men den här var faktiskt sevärd. Gillade verkligen att filmens tema musik är Billy Idol´s cover på The Doors-låten L.A. Woman.
BrutusBeefcake (Anmäl)   31/7 2014
Egentligen en lite småtråkig film med för mycket tugg. Men tuffheten, den galna 80-tals känslan och den härliga rock 'n' rollen i bakgrunden så tar den sig upp några hack. (7/15)
diskborste (Anmäl)   25/10 2013
Påminner lite om Heat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Made in L.A.