Made Men

Originaltitel: Made Men
Regissör:Louis Morneau
Utgivningsår:1999

Om Made Men:

Bill var tidigare gangster. Han har rånat Skipper, en av Chicagos grymmaste gangsterboss, på 12 miljoner dollar. Nu lever han ett helt anonymt liv i den lantliga södern med sin fru Debra under vittnesbeskydd. Efter en tid hittar Skippers folk Bill och helvetet bryter lös. Men när sheriffen och lokalbefolkningen blir inblandade förändras allt. Vänner blir fiender och fiender blir vänner.

James Belushi, Timothy Dalton, Steve Railsback, Michael Beach, Carlton Wilborn, Vanessa Angel, Jamie Harris, David O'Donnell

Miles Millar, Robert Franke, Alfred Gough

Komedi, Action

Diskussioner om Made Men  (0 diskussioner)
Kommentarer om Made Men (10 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   12/2 2014
Riktigt underhållande liten actionrulle. Hyfsat tempo, med en ny twist i storyn var femte minut. Trots att slutet är ganska förutsägbart så vill man ändå se filmen till slutet, för man vet ju aldrig. Helt klart värd en sittning.
Grillo (Anmäl)   8/1 2014
Kanske hade gillat den bättre om jag inte blivit upptagen med annat efter halva ungefär och såg klart den flera timmar senare. Nu blev det lite väl upphackat och dessutom var jag tokhungrig (och är just när jag skriver detta) och därför på relativt dåligt humör under sista halvan. Blir därför en stark tvåa. Eventuellt förtjänar den 3 men då får jag se om den först.
Film Guden (Anmäl)   17/4 2010
James Belushi är väldigt rolig som centrerande figur i en lekfull intrig. Något tröttsamt tjatig kanske, men ständigt nya plötsliga upptåg under hela filmens gång. Rätt kul med Timothy Dalton i bi-roll som tuff Sheriff.
Sankt (Anmäl)   23/2 2010
Inte helt fel. Många Twists and turns. Förutsägbar på ett vis men ändå helt oförutsägbar. Kan gott få en trea.
Dahlberg_ (Anmäl)   4/1 2008
jo, jag gillar den här filmen, har faktist sett den ett flertal gånger och jag gillar den lika mycket varje gång. det blir en lite svag 4, men det är ju ändåså en fyra! om du gillar belushi och inte har sett den så gör de!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Made Men