Magic in the Moonlight

Originaltitel: Magic in the Moonlight
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:2014

Om Magic in the Moonlight:

I 1920-talets södra Frankrike tas en arrogant och snobbig engelsman in för att demaskera en potentiell bluff. Såväl personliga som professionella komplikationer uppstår.

Titel: The Incredible Burt Wonderstone
Originaltitel: Soigne ton gauche
Regissör: René Clément
År: 1936
Träna upp din vänsterkrok
Titel: Spegeln sprack från kant till kant
Originaltitel: The Mirror Crack'd
Regissör: Guy Hamilton
År: 1980
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
Spegeln sprack från kant till kant
Titel: Don't Drink the Water
Originaltitel: Don't Drink the Water
Regissör: Woody Allen
År: 1994
Don't Drink the Water

Colin Firth, Emma Stone, Eileen Atkins, Simon McBurney, Hamish Linklater, Jacki Weaver, Marcia Gay Harden, Erica Leerhsen, Jeremy Shamos, Catherine McCormack, Lionel Abelanski

Woody Allen

Drama, Komedi, Romantik

Recension Magic in the Moonlight

- ehansi sätter betyg 3 och skriver:
Woody Allen är tillbaka med en film om seanser, magi och kärlek. Mitt på Franska rivieran under slutet av 20-talet. Tillsammans med skådespelare av högsta rang introducerar han oss till en värld som tar sig an den stora frågan om ett tänkbart liv på andra sidan. Woody Allen fortsätter producera filmer på löpande band. Med egenskrivna manus sätter han sig i registolen och levererar fantastiska berättelser....

Recension av Magic in the Moonlight - Läs hela!

Diskussioner om Magic in the Moonlight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Magic in the Moonlight (54 st)
Ful_fisk (Anmäl)   30/1 2018
Där Woody Allens två senaste filmer har varit ganska så intressanta och nytänkande betraktar jag denna en smula äldre film lite med cynism. Det är elegant och underhållande på de flesta vis, och skådisarna sköter sig snyggt, i synnerhet Colin Firth. Men det är lättviktigt hela vägen, och slutet knyts ihop lite väl gammaldags. Egentligen ingen förolämpning i min bok, men så som de två senaste Allen-filmerna har knutits ihop tycker jag passar hans stil bättre. I slutändan är detta hur som helst en lagom underhållande film i stort sett hela vägen där man kan nöja sig åt de vackra miljöerna, den fyndigt underhållande dialogen och den lättsamma sinnesstämningen. Önskar bara att den kunde ryta till lite ibland och våga ta ut svängarna. Ett slut som vägde åt ett annat öde för huvudparet hade kunnat göra susen.
Krille80 (Anmäl)   8/9 2017
En trivsam, mysig, charmig och romantisk liten historia signerad Woody Allen som utspelar sig under 1920-talet. Emma Stone och Colin Firth är väldigt passande för sina roller där Stone charmar för fullt och Firth levererar brittisk "stiff upper lip" bättre än någon annan. Jag trivs väldigt bra i deras sällskap. 3+
emilstjernholm (Anmäl)   19/6 2016
Helt klart en mysig Allen där både Firth och Stone passar bra i sina roller. Woody passar på 1920-talet.
choklatchip (Anmäl)   26/2 2016
Gud så tråkig! En förlossning är mindre långdragen och plågsam och långt mer givande. Pompöst pladder a la Allen!
idaho1981 (Anmäl)   1/1 2016
Underhållande och stabil trea pga dialogerna och skådespeleriet. Firth och Stone gör riktigt bra rollprestationer och nu när Allen själv inte är med i varje film gillar jag de han regisserar mycket bättre även om det där med ålderskillnaden fortfarande är där (fast nu bara ca 27-28 års skillnad....).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Magic in the Moonlight
Se filmen