Brev från månen

Originaltitel: Mal de pierres
Regissör:Nicole Garcia
Utgivningsår:2016

Om Brev från månen:

Gabrielle är fångad i ett kärlekslöst äktenskap, byggt på föräldrarnas förväntningar snarare än passion. Ständigt sjuk reser hon till en alpinsk kurort, och väl där faller hon för mystiske löjtnanten André. Gabrielle slits nu mellan säkerheten hos sin make, och den brinnande låga som väckts av André. Brev från månen är ett glödande romantiskt drama baserat på Milena Agus hyllade kortroman Onda stenar.

Marion Cotillard, Louis Garrel, Àlex Brendemühl, Gwendoline Fiquet, Brigitte Roüan, Victoire Du Bois, Victor Quilichini, Caroline Megglé, Inès Grunenwald, Aloïse Sauvage

Nicole Garcia, Jacques Fieschi

Drama, Romantik

From the Land of the Moon

Belgien, Frankrike, Kanada
Filmnummer: 119748
Diskussioner om Brev från månen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Brev från månen (6 st)
Bozze80 (Anmäl)   22:45 21/1
Visserligen välspelat, men också väldigt oengagerande och tunn historia. Visst en del scener fungerar riktigt bra, och vissa ännu bättre när man efteråt sitter och tänker igenom hela filmen, men som helhet ganska tråkig...
labi (Anmäl)   30/1 2018
Så överlastad med sentimentalitet att jag mår illa. Då är det faktum att Cotillard, född 1975, spelar amorös tonåring i början av filmen det minsta problemet.
haajen (Anmäl)   22/10 2017
Banalt är bara förnamnet. Vackert och välspelat men storyn är tunn och slutligen rätt korkad också.
Jaganatha (Anmäl)   7/6 2017
Vad månen har i den svenska titeln att göra begriper inte jag. Bokens och filmens franska originaltitel handlar om att ha ont av njurstenar, men sådana associationer lockar tydligen ingen biopublik till salongerna. Nåväl, det skickas en del brev och det trånas en hel del, mest från ett kvinnligt perspektiv. Marion Cotillard och Àlex Brendemühl imponerar i rollerna som ett gift par som inte finner kärleken till varandra. Oväntat bra och engagerande hela vägen.
goeran (Anmäl)   3/6 2017
Skruvad story om en neurotisk kvinna; då hjälper det inte att man har Marion Cotillard i huvudrollen. Var den glödande romantiken finns kan man fråga sig; det är knappast ens korrekt att ange romantik som genre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Brev från månen