Farväl till maffian

Originaltitel: The Family
Regissör:Luc Besson
Utgivningsår:2013

Om Farväl till maffian:

Den beryktade maffiafamiljen Manzoni flyttar till Normandie som en del av ett vittnesskyddsprogram. De får problem att smälta in då gamla vanor visar sig svåra att ändra på.

Titel: Familjetrippen
Regissör: Daniel Cohen
År: 2012
Genre: Komedi
Le Chef

Robert De Niro, Michelle Pfeiffer, Dianna Agron, John D'Leo, Tommy Lee Jones, Jimmy Palumbo, Domenick Lombardozzi, Stan Carp, Vincent Pastore, Jon Freda, Michael J Panichelli Jr, Paul Borghese, Anthony Desio, Ted Arcidi, David Belle, Raymond Franza

Luc Besson, Michael Caleo

Komedi, Kriminalare, Thriller

Malavita

USA, Frankrike
Diskussioner om Farväl till maffian  (0 diskussioner)
Kommentarer om Farväl till maffian (64 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
ChristofferWik (Anmäl)   18/9 2016
Katastrof. Såg inte ens klart. Va fan. Helt meningslös. Komedi?? Nä. Fett tråkig och De Niro är så jävla trött.
Murvel48 (Anmäl)   4/12 2015
En till alla delar bedrövlig smörja!
dudson (Anmäl)   16/7 2015
Lite små kul här och där. Och deniro är stabil och rolig som alltid. Kanske inget man ser om kanske dock"
marleey (Anmäl)   31/5 2015
Bra rulle som både är rolig och överraskande spännande. De Niro passar utmärkt i rollen som fd maffiaboss liksom Michelle Pfeiffer som hustru. Även Tommy Lee Jones känns hemma i sin roll som övervakare. Bra insatser överlag av skådisarna i filmen, men ljuspunkterna är helt klart den äldre ensemblen. Storyns ljuspunkter är den svarta humor. Att se en fd maffiaboss försöka hålla sig borta från gamla vanor blir väldigt komiskt. Emot slutet när jakten på familjen intensifieras så skippar man humorn och lägger fokus på spänning, vilket funkar helt okej, även fast jag hellre sätt att man fokuserat på den svarta humorn fullt ut. Men i stort är The Family en lättsam och underhållande rulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Farväl till maffian
Se filmen