Maleficent

Originaltitel: Maleficent
Regissör:Robert Stromberg
Utgivningsår:2014

Om Maleficent:

Den vackra och renhjärtade fen Maleficent får en idyllisk uppväxt i ett fredligt skogsrike, tills en dag då en invaderande armé av människor hotar harmonin i landet. Maleficent förvandlas i och med detta till sitt lands mest skoningslösa beskyddare, men hon drabbas av ett hänsynslöst svek som förvandlar hennes rena hjärta till sten.

Titel: Törnrosa
Genre: Drama, Äventyr, Fantasy
Snow White and the Huntsman
Titel: Frost
Originaltitel: Frozen
Regissör: Chris Buck, Jennifer Lee (IV)
År: 2013
Regissör: Michael Cohn
År: 1997
Genre: Skräck, Fantasy
Snövit: en skräcksaga

Angelina Jolie, Elle Fanning, Sharlto Copley, Lesley Manville, Imelda Staunton, Juno Temple, Sam Riley, Brenton Thwaites, Kenneth Cranham, Sarah Flind, Hannah New, Isobelle Molloy, Michael Higgins (II), Vivienne Jolie-Pitt, Janet McTeer (röst)

Linda Woolverton

Familjefilm, Action, Romantik, Äventyr, Fantasy

Diskussioner om Maleficent  (0 diskussioner)
Kommentarer om Maleficent (154 st)
Hannzo (Anmäl)   23:13 6/1
Svinbra
Norpan0 (Anmäl)   22/12 2018
Svag tvåa. Gillar att historien berättas ur en annan synvilken, men så tillgjord, plastig och trist.
DrJW (Anmäl)   8/3 2018
Efter att ha sett Nostalgia Critic's recension på den här så blev man påmind om hur kass den här skiten var! Maleficent's origin story gör den originella sagan ologiskt och full av plotholes, och resten av filmens version av den sagan är så obegripligt! Och de finns en scen där dem stjäler en scen från Frozen, gissa vilken... Vems jävla idé på Disney var de att göra live action remakes av deras klassiska tecknade filmer?! De är en sån jävla poänglös idé, och dem poänglösa idéerna har uppenbarligen tjänat in pengar! Naturligt-jävla-vis, tjänat in av samma jävla idioter som såg Bayformers (Michael Bay's Transformers) på bio! Och varför göra de goda feerna till små riktigt fula cgi styggelser istället för att använda aktriserna som spelar dem?! Varför inte ge dem cgi fe-vingar istället?! Den originella tecknade Törnrosa är så mycket bättre, se den filmen istället!
Rai (Anmäl)   27/2 2018
Men snälla 4:a i betyg löjligt!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Maleficent