Mallrats

Originaltitel: Mallrats
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:1995

Om Mallrats:

Regissören från kultfilmen Clerks gör här ett komiskt nedslag bland unga lösdrivare på ett stort köpcenter. En slapp tillvaro fylld av djupa diskussioner om ingenting, oförskämdheter, kärleksbekymmer, dötid - och emellanåt ett gratismål från matdisken.
Se filmen på Headweb

Regissör: Adam Rifkin
År: 1999
Genre: Komedi, Äventyr
Detroit Rock City

Jason Lee, Jeremy London, Claire Forlani, Shannen Doherty, Jason Mewes, Kevin Smith, Ethan Suplee, Ben Affleck, Renée Humphrey, Joey Lauren Adams, Michael Rooker, Sven-Ole Thorsen, Stan Lee, Brian O'Halloran, Art James (I), Priscilla Barnes, Bryan Johnson

Kevin Smith

Komedi

Diskussioner om Mallrats  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mallrats (234 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
AlbinWesley (Anmäl)   26/7 2015
Vore det inte för trista könsroller hade det kunnat nå ännu högre. Men kul!
LacombeLucien (Anmäl)   26/4 2015
Minns den som rolig förut, men det var 10 år sen+.
sparriskrigarn (Anmäl)   2/4 2015
Humor som inte har åldrats med värdighet, riktigt risiga könsroller och sexistiska karaktärer som det är omöjligt att relatera till. Är det meningen att man ska känna någon sympati, undrar jag? Filmen handlar om två hopplösa douche-bags som har blivit dumpade eftersom de är just douche-bags. Sen beter de sig som vidriga svin och diskuterar hur de ska kunna lura tillbaka tjejerna. Jag antar att dialogen är tänkt att vara "skön", men den är snarare bara gubbsjuk, fast riktad till tonårskillar. Obegripligt.
Krille80 (Anmäl)   25/10 2014
Kevin Smiths första film efter mästerverket Clerks. Dessa sköna citat säger allt. (At a Dating Game-like game show) Brandi: Second suitor: if we were making whoopee, what sounds would you make. Brodie: Wait, what`s whoopee? Brandi: You know, being intimate Brodie: What? Like Fucking? Se och njut av underhållande och smart dialog och bli en mallrat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mallrats