Mamma, pappa, barn

Originaltitel: Mamma, pappa, barn
Regissör:Kjell-Åke Andersson
Utgivningsår:2003

Om Mamma, pappa, barn:

En komedi om den lyckligt gifte vägarbetaren Jonny som lever ett lugnt och stabilt liv tillsammans med sin fru Sara och deras ettårige son Lucas. Jonny är pappaledig och ägnar sina dagar åt sonen och planerandet av ett husbygge på en tomt som Jonny och Sara fått i present av Jonnys föräldrar. Men då Jonny under sin pappaledighet träffar och intresserar sig för den mammalediga översättaren Rebecka vänds Jonnys tillvaro upp och ner. Både Jonny och Rebecka inser snart att det handlar om någonting mer än en tillfällig flirt. Jonny ställs inför valet mellan att fortsätta leva med sin fru Sara eller istället börja om med Rebecka och rasera allt han och Sara byggt upp tillsammans.

Titel: Varannan vecka
Regissör: Dan Reed
År: 2007
Genre: Thriller
Den grymma leken
Titel: Pojkar vill... Killar kan!
Originaltitel: The Groomsmen
Regissör: Edward Burns
År: 2006
Genre: Komedi
Pojkar vill... Killar kan!

Torkel Petersson, Maria Bonnevie, Åsa Persson, Sven Nordin, Mona Malm, Ingvar Hirdwall, Anna Wallander

Santiago Gil

Drama, Komedi, Romantik

Sverige

Recension Mamma, pappa, barn

- Loomis sätter betyg 4 och skriver:
Det här kan vara en blivande klassiker, ett måste för alla nyblivna småbarnsföräldrar. Det är regissören Kjell-Åke Andersson som senast gjorde det mycket underskattade familjedramat ”familjehemligheter” med Rolf Lassgård i huvudrollen. Den här gången försöker han skildra vardagen med lite mer humor och glädje, precis vad som brukar infinna sig när familjen ökat med en medlem. Jonny (Torkel Petersson)...

Recension av Mamma, pappa, barn - Läs hela!

Diskussioner om Mamma, pappa, barn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mamma, pappa, barn (108 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   10/10 2017
Småtrevlig film
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Bara ett enkelt Nej!!!
Gordyal (Anmäl)   27/4 2014
Den här filmen har gjorts ett otal gånger de senaste tjugo åren. Ett stil- och tidstypiskt svenskt relationsdrama. Vissa scener är läskigt klockrena, andra bjuder på skratt, men mest lullar det bara på. Inte dåligt, aldrig tråkigt och inte ett uns nytt under solen. Rekommenderas åt alla som gillar svensk relationsfilm i mittfåran - där håller den definitivt måttet. (6+/15)
linn-97 (Anmäl)   5/12 2012
otroligt mysig film! den är verkligen bra underhållning!
Aven (Anmäl)   23/9 2012
Sånt här gör svensk film rätt bra, även om vi sett det tusen gånger nu. Det är ångest, lite skoj, och ja, väcker känslor. Sedan har ju Torkel Petersson bara ett enda ansiktsuttryck och Maria Bonnevie går mest runt och ser snygg ut. Men ett godkänt drama.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mamma, pappa, barn