Man on Fire

Originaltitel: Man on Fire
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:2004

Om Man on Fire:

I Mexico City svär en före detta CIA-agent att hämnas på dem som utförde ett fruktansvärt missdåd mot den familj han var anlitad för att skydda.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Steven Soderbergh
År: 1999
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
The Limey

Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Marc Anthony, Christopher Walken, Rachel Ticotin, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Gustavo Sánchez Parra, Jesús Ochoa, Gero Camilo, Mario Zaragoza, Angelina Peláez, Norma Pablo, Heriberto Del Castillo

Brian Helgeland

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

USA, Storbritannien

Recension Man on Fire

- Shaun sätter betyg 1 och skriver:
Jag förundras över hur recensenter beskriver filmen som någonting med karaktärsstudier (i positiv bemärkelse) och att man berörs. Detta gäller både amatörrecensenter och recensenter på de stora tidningarna. Jag förbryllas gång på gång. Att människor älskar den på grund av "snygg film, snyggt och häftigt våld, tuff Denzel Washington och balla explosioner" kan jag förstå, sådana omdömen och hyllningar...

Recension av Man on Fire - Läs hela!

Filmnummer: 19048
Diskussioner om Man on Fire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Man on Fire (769 st)
WillyV (Anmäl)   15:28 10/2
Svag fyra. Jag berördes iaf. Plus gillade Scotts val kring actionscenerna.
DYV (Anmäl)   13/7 2018
Effektiv berättad, med bra driv och framåtrörelse. Dock framstår Denzel Washingtons karaktär som en variant av en terminator och realism/trovärdigheten måste verkligen ifrågasättas. Lite för mycket hollywood helt enkelt. Sen är det ett återkommande musikstycke som är lite väl lik "Gladiators signaturmelodi".
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
deswhip (Anmäl)   2/9 2017
Såg filmen igen och känner att jag måste uppgradera mitt betyg och komplettera min kommentar nedan. Jag tycker filmen är otroligt bra! Förutom Denzel's insats som är helt outstanding, han är en ostoppbar naturkraft! Så är övriga skådespelarinsatser också mycket bra och castingen klockren. Filmen är ju i sig en brutal historia, ändå är den väldigt vackert filmad och musiken är stämningsfull, hög konstnärlig nivå! Slutet är stilfullt hopknutet. På vigilantetemat är filmen det bästa som gjorts. T.o.m. titeln är perfekt!
RustyFilm (Anmäl)   10/12 2016
Kidnappnings thriller gjord med frodiga färger nästan övermättade, snyggt. Det bildmässiga är alltså spännande medan handlingen däremot är ganska så förutsägbar och konstlad. Filmens huvudkaraktärer är väldans överdrivna och övertydliga. En ganska så medelmåttig thriller-action .
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Man on Fire