Man on Wire

Originaltitel: Man on Wire
Regissör:James Marsh
Utgivningsår:2008

Om Man on Wire:

1974 utförde Philippe Petit vad många anser "århundradets konstnärligaste brott". På mer än 410 meters höjd gick han på lina mellan tvillingtornen World Trade Center i New York.

Titel: The Walk
Bland män och får

Dokumentär

Storbritannien, USA
Med i listor: Dokumentär Top 50
Diskussioner om Man on Wire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Man on Wire (110 st)
92axha10 (Anmäl)   25/2 2018
Bra välgjord dokumentär om en energisk och förmodligen smågalen person med en dröm.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Christofer (Anmäl)   3/5 2017
3/5 2017 (4:a): Håller även efter omtitt nu strax efter att jag hade sett The Walk. Jag håller fast vid min förra kommentar. 27/11 2010 (4:a): En fantastiskt välgjord dokumentär, såväl gällande foto och musik som klippningen. Det är fascinerande med folk som viger sitt liv åt en enda aktivitet och jag har stor respekt för dessa människor.
nilsy00 (Anmäl)   10/12 2016
Tycker med den historia de har och arbeta med att filmen borde vara mycket bättre.
krusbjorn (Anmäl)   18/6 2016
Håller med xpor. Huvudpersonen är alldeles för egocentrerad och självuppblåst för att denna dokumentär ska vara njutbar. Medan intervjuerna med alla "medarbetare" håller en trovärdig nivå, är det helt uppenbart att Philippes intervjuer är fulla med grova överdrifter och en hel del skitsnack. Bitvis liknar det mestan mer spelfilm än dokumentär. Historien är spektakulär nog som den är, och filmen förlorar i mitt tycke väldigt mycket på att offra sin trovärdighet på självgodhetens altare. Tyvärr en besvikelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Man on Wire
Se filmen