Män som simmar

Originaltitel: Men Who Swim
Regissör:Dylan Williams
Utgivningsår:2010

Om Män som simmar:

En film om synkroniserad simning och konsten att bli 40. Stockholm Konstsim Herr består av en grupp medelålders män som arbetar som lärare, lokförare, arkivarier, kötthandlare och chefer. Inspirerade av Esther Williams synkroniserade simtekniker från 50 talet bildar de tillsammans en klubb. Vad som började som ett skämt en sen kväll på en bar blir plötsligt en alarmerande verklighet. Snart tränade de två gånger i veckan på ett mycket fokuserat sätt. Att simma konstsim blir ett andningshål i en tillvaro som känns full av stress och krav. Poolen blir en oas där dessa medelålders män kan flyta, leka och komma ihåg, att en gång var allting möjligt.

Titel: Allt flyter

Sverige, Storbritannien
Videoecension av osaka:

Recension Män som simmar

- osaka sätter betyg 4 och skriver:
Detta är en vacker film med en väl genomtänkt sammansättning av ljus och mörker i historien. Filmen är stundvis väldigt lättsam, då små händelser bryter igenom det dystra och vemodiga. Liksom livet är tempot långsamt och genomtänkt, människorna skildras med en ömhet som kommer med starka vänskapsband. Den är behaglig, familjär och värd att ses flera gånger eftersom det är en film som växer. Jag ger...

Recension av Män som simmar - Läs hela!

Diskussioner om Män som simmar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Män som simmar (12 st)
fridenpaden (Anmäl)   18/9 2018
Fint komplement till spelfilmen "Allt flyter".
elzplz (Anmäl)   15/8 2012
fin! lolz på den otroligt retliga duden som ba' "uh, why you don't go to the pub and drink beer instead?"
anna_pannan (Anmäl)   25/7 2012
vilken delikat liten pärla! fantastiskt bra och kul med manligt konstsim, satt helt fängslad på slutet. sen att det kanske inte är estetiskt fulländat gör mej inte nånting då jag gillade temat i filmen och den fina manliga vänskapen, men tycker man som den (o)härlige italienske radioprataren (nedvärderande: "we say it is a sport for homosexuals") så kommer man nog inte gilla den här filmen. tycker ändå deras simprogram var fint och blev helt betagen av det tyska (?) landslagets baddräkter.
Ponsbach (Anmäl)   18/4 2011
Bättre skådespeleri, manus och stämning än i spelfilmen.
Mrs Smiths (Anmäl)   14/4 2011
Hade kunnat vara hur bra som helst, men är så taffligt gjord att jag blir gråtfärdig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Män som simmar