Manchester by the Sea

Originaltitel: Manchester by the Sea
Regissör:Kenneth Lonergan
Utgivningsår:2016

Om Manchester by the Sea:

Livet för en vaktmästare från Boston förändras för alltid då han återvänder till sin hemstad för att ta hand om sin tonårige brorson.

Titel: Blue Valentine
Originaltitel: Blue Valentine
Regissör: Derek Cianfrance
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Blue Valentine
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
År: 2008
Gran Torino
Titel: En familj
Originaltitel: August: Osage County
Regissör: John Wells (II)
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
En familj

Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges, CJ Wilson, Heather Burns, Tate Donovan, Josh Hamilton, Anna Baryshnikov, Gretchen Mol, Matthew Broderick, Kara Hayward, Tom Kemp, Ben O'Brien (IV), Christian J Mallen, Stephen Henderson

Kenneth Lonergan

Drama

Recension Manchester by the Sea

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
Manchester by the Sea berättas väldigt naket och ärligt. Vi ser starka relationer växa och försvinna som jag inte sett lika starkt på duk sedan Blue Valentine. Regissören och manusförfattaren Kenneth Lonergan är ett namn jag tidigare inte hört men ett namn att komma ihåg. Detta är hans tredje film där manuset var med i 2014 års ”blacklist” för mest omtyckta manus. Manchester by the sea är en film...

Recension av Manchester by the Sea - Läs hela!

Filmnummer: 120063
Diskussioner om Manchester by the Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manchester by the Sea (83 st)
Paramis (Anmäl)   08:25 13/2
Hopp hopp fram o bak. Svårt för dessa filmer.
Afflicter (Anmäl)   27/12 2018
Casey Affleck äger sin roll och gör Lee till en skoningslöst mänsklig karaktär. Alla skuldkänslor och all frustration presenteras så rått som möjligt. Det finns ingenting illa att säga om den här filmen.
annihilat0r (Anmäl)   29/4 2018
Upplevde denna film som aningen dravlig och främst ångestgenererande utan varken kvalitativ eller konstruktiv konst – vilket snarare missgynnade än främjade mig som tittare.
dafreakish (Anmäl)   19/2 2018
Magnifikt berättad historia om mänsklighet i sin allra sköraste form. Affleck har aldrig varit bättre och äger varje sekund av filmen. Han skådespelar med sådant djup, sådan inneboende ångest att man lider med honom och känner allt han känner. Lonergan svarar inte på allt utan låter tittaren fundera och våndas. Det är ett utsökt berättargrepp där man slits mellan hopp och förtvivlan. Den lilla ljusning som finns är subtil men ändå det filmen handlar om. Det här är filmmagi på alla sätt och vis.
Gordyal (Anmäl)   18/2 2018
I botten en gripande i historia. Skådespelet är klanderfritt (med andra ord gör Casey Affleck sitt livs roll, även om han givetvis är den svagaste länken i ensemblen). Men som film betraktat är det mest tråkigt. Det puttrar liksom på på halvfart utan att egentligen komma någon vart. En och annan scen är riktigt bra, men i huvudsak känns hela filmen som en transportsträcka. (6+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manchester by the Sea