Manchester by the Sea

Originaltitel: Manchester by the Sea
Regissör:Kenneth Lonergan
Utgivningsår:2016

Om Manchester by the Sea:

Livet för en vaktmästare från Boston förändras för alltid då han återvänder till sin hemstad för att ta hand om sin tonårige brorson.

Titel: Blue Valentine
Originaltitel: Blue Valentine
Regissör: Derek Cianfrance
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Blue Valentine
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
Regissör: Richard Linklater
År: 2014
Boyhood
Titel: Fjärilen i glaskupan
Originaltitel: Le scaphandre et le papillon
Regissör: Julian Schnabel
År: 2007
Fjärilen i glaskupan
Titel: Kurt Cobain About A Son
Originaltitel: Kurt Cobain About A Son
Regissör: AJ Schnack
År: 2006
Kurt Cobain About A Son

Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges, CJ Wilson, Heather Burns, Tate Donovan, Josh Hamilton, Anna Baryshnikov, Gretchen Mol, Matthew Broderick, Kara Hayward, Tom Kemp, Ben O'Brien (IV), Christian J Mallen, Stephen Henderson

Kenneth Lonergan

Drama

Recension Manchester by the Sea

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
Manchester by the Sea berättas väldigt naket och ärligt. Vi ser starka relationer växa och försvinna som jag inte sett lika starkt på duk sedan Blue Valentine. Regissören och manusförfattaren Kenneth Lonergan är ett namn jag tidigare inte hört men ett namn att komma ihåg. Detta är hans tredje film där manuset var med i 2014 års ”blacklist” för mest omtyckta manus. Manchester by the sea är en film...

Recension av Manchester by the Sea - Läs hela!

Filmnummer: 120063
Diskussioner om Manchester by the Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manchester by the Sea (73 st)
RustyFilm (Anmäl)   12:10 17/10
Mycket mörk historia det här. Men visst är det intressant att ta del av Lee (skönt gestaltad av Casey Affleck) och Patriks (Lucas Hedges) öde. Mitt i all dysterhet får man även glimtar av en snyggt fotad naturmiljö från Manchestertrakten och trots all oförlöst sorg och alla skuldkänslor finns hela tiden en vardaglig humor i Lee och Patriks dialog Filmskapare Kenneth Lonergan har helt enkelt skapat ett skönt och trovärdigt drama.
mammut (Anmäl)   11:00 13/10
Jag vart förvånad när den plötsligt bara tog slut. Till och med mitt tråkiga liv är mer spännande.
arruba (Anmäl)   15:55 8/10
Det här var så himla bra, man blir tokkär i Bostons utkanter och trots filmens tunga smog av depression så sitter man som förälskad i biostolen.
emilstjernholm (Anmäl)   08:52 3/10
Välspelad och lågmäld film med fin och trovärdig dialog mellan Affleck och den 16-årige Hedges. Gillar att Lonergan arbetar mycket med helbilder och skådespelarnas kroppsspråk.
wiberga (Anmäl)   19:12 2/10
Den var bra på många sätt, men jag ger den bara en trea tyvärr då jag känner att den hade potential att kunna bli så mycket mer. Jag kände ingenting för någon av huvudkaraktärerna, tyckte båda två var idioter. Svårt att bry sig då. Hade mycket hellre sett att filmen handlade om MIchelle Williams karaktär, då hade vi kunnat snacka. Men fortfarande, hyfsad film. Annorlunda, lite lagom alternativ. Fortfarande en bra rulle men tyvärr når den inte så långt som den skulle kunnat göra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manchester by the Sea
Se filmen