Betyg idag: 1 224 Besökare idag: 5 605

Originaltitel: Manchester by the Sea
Regissör:Kenneth Lonergan
Utgivningsår:2016

Om Manchester by the Sea:

Livet för en vaktmästare från Boston förändras för alltid då han återvänder till sin hemstad för att ta hand om sin tonårige brorson.

Titel: Blue Valentine
År: 2011
Margaret
Titel: En familj
Originaltitel: August: Osage County
Regissör: John Wells (II)
År: 2013
Genre: Drama, Komedi
En familj
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
Regissör: Nanni Moretti
År: 2001
Genre: Drama, Mysterium
Ett rum i våra hjärtan

Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges, CJ Wilson, Heather Burns, Tate Donovan, Josh Hamilton, Anna Baryshnikov, Gretchen Mol, Matthew Broderick, Kara Hayward, Tom Kemp, Ben O'Brien (IV), Christian J Mallen, Stephen Henderson

Kenneth Lonergan

Drama

Recension Manchester by the Sea

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
Manchester by the Sea berättas väldigt naket och ärligt. Vi ser starka relationer växa och försvinna som jag inte sett lika starkt på duk sedan Blue Valentine. Regissören och manusförfattaren Kenneth Lonergan är ett namn jag tidigare inte hört men ett namn att komma ihåg. Detta är hans tredje film där manuset var med i 2014 års ”blacklist” för mest omtyckta manus. Manchester by the sea är en film...

Recension av Manchester by the Sea - Läs hela!

Filmnummer: 120063
Diskussioner om Manchester by the Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manchester by the Sea (77 st)
paninaro (Anmäl)   12:16 16/11
Becksvart, men det känns inte konstlat för sakens skull, snarare vardagligt på ett sätt som gör att det mitt i all tragedi finns en vardaglig, anspråkslös känsla av hopp för de ytterst verkliga människor som filmen väldigt skickligt skildrar. Filmen rör sig framåt i olika grader av sorg utan att göra något vägval som skulle kännas förutsägbart. Snyggt, välgjort och mänskligt.
Filmfantast86 (Anmäl)   16:17 29/10
ilgoga (Anmäl)   16:57 23/10
Trodde att jag skulle bli besviken efter all hype, men denna levde upp till allt. Michelle Williams är inte med mycket men är helt fantastisk när hon är det. Och kanske den mest trovärda 16-17åring jag sett på film.
carre006 (Anmäl)   08:37 23/10
ångest...
RustyFilm (Anmäl)   12:10 17/10
Mycket mörk historia det här. Men visst är det intressant att ta del av Lee (skönt gestaltad av Casey Affleck) och Patriks (Lucas Hedges) öde. Mitt i all dysterhet får man även glimtar av en snyggt fotad naturmiljö från Manchestertrakten och trots all oförlöst sorg och alla skuldkänslor finns hela tiden en vardaglig humor i Lee och Patriks dialog Filmskapare Kenneth Lonergan har helt enkelt skapat ett skönt och trovärdigt drama.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manchester by the Sea
Se filmen