Manchester by the Sea

Originaltitel: Manchester by the Sea
Regissör:Kenneth Lonergan
Utgivningsår:2016

Om Manchester by the Sea:

Livet för en vaktmästare från Boston förändras för alltid då han återvänder till sin hemstad för att ta hand om sin tonårige brorson.

Titel: American Honey
Regissör: Derek Cianfrance
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Blue Valentine
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
Regissör: Jean-Claude Lauzon
År: 1992
Genre: Drama, Komedi
Léolo

Casey Affleck, Michelle Williams, Kyle Chandler, Lucas Hedges, CJ Wilson, Heather Burns, Tate Donovan, Josh Hamilton, Anna Baryshnikov, Gretchen Mol, Matthew Broderick, Kara Hayward, Tom Kemp, Ben O'Brien (IV), Christian J Mallen, Stephen Henderson

Kenneth Lonergan

Drama

Recension Manchester by the Sea

- Jules4893 sätter betyg 4 och skriver:
Manchester by the Sea berättas väldigt naket och ärligt. Vi ser starka relationer växa och försvinna som jag inte sett lika starkt på duk sedan Blue Valentine. Regissören och manusförfattaren Kenneth Lonergan är ett namn jag tidigare inte hört men ett namn att komma ihåg. Detta är hans tredje film där manuset var med i 2014 års ”blacklist” för mest omtyckta manus. Manchester by the sea är en film...

Recension av Manchester by the Sea - Läs hela!

Filmnummer: 120063
Diskussioner om Manchester by the Sea  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manchester by the Sea (55 st)
okidoki (Anmäl)   08:23 11/6
Drabbande
WillyV (Anmäl)   15:53 4/6
Så jävla tung.
KimEkberg (Anmäl)   10:41 2/6
tycker det mest känns som nån halvtrött teveserie. väldigt svepande film på nåt vis som aldrig riktigt fastnar. Intressant att det kan räcka för att väcka sympati till att presentera en enorm tragedi i det förflutna, och sen förlita sig på att de som som tittar fortsätter referera tillbaka ditåt. men man har ju i och för sig en lagomtragedi i det kontemporära tidsplanet också. jag vet inte, för mig oengegaerande och meningslöst.
HerrNenne (Anmäl)   22:13 10/5
Många riktigt bra scener.
#54 (Anmäl)   16:28 29/4
Det här är verkligen inte en seg film. Den kanske kan upplevas så av folk som blivit avtrubbade av Hollywoods hetsiga klippning dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manchester by the Sea