Måndag hela veckan

Originaltitel: Groundhog Day
Regissör:Harold Ramis
Utgivningsår:1993

Om Måndag hela veckan:

När meteorologen Phil vaknar en morgon, upptäcker han att samma dag utspelar sig om och om igen. Till en början utnyttjar han det till sin fördel, men snart blir han förtvivlad då han inser att han är dömd att leva på samma plats och träffa samma människor dag in och dag ut, för alltid.

Titel: Edge of Tomorrow
Originaltitel: Edge of Tomorrow
Regissör: Doug Liman
Regissör: Peter Howitt
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Sliding Doors

Bill Murray, Andie MacDowell, Chris Elliott, Stephen Tobolowsky, Brian Doyle-Murray, Marita Geraghty, Angela Paton, Rick Ducommun, Rick Overton, Robin Duke

Harold Ramis, Danny Rubin

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Recension Måndag hela veckan

- jbech sätter betyg 4 och skriver:
Tänk dig att du vaknar upp en dag och tycker att något är väldigt bekant. Som att du upplever gårdagen igen. Just detta händer Phil i filmen Måndag hela veckan. Phil, som spelas av Bill Murray, är en känd, ganska populär och väldigt nonchalant meteorolog. Han blir satt på att bevaka det årliga vädersiandet som görs i en liten amerikansk by av ett murmeldjur. Han är urtrött på uppdraget och ärlig...

Recension av Måndag hela veckan - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250
Diskussioner om Måndag hela veckan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Måndag hela veckan (709 st)
the bully (Anmäl)   13:56 30/3
11/10
paninaro (Anmäl)   10:44 28/2
En film som bokstavligt talat går att se hur många gånger som helst. En intressant idé som utförs perfekt; Murrays karaktärsutveckling går hand i hand med utforskandet av filmens premiss och tillsammans för det handlingen elegant framåt. Murray är för övrigt helt fenomenal.
Semiramis (Anmäl)   3/12 2018
Såg precis om den och är inte besviken - den är både rolig och charmig. Bill Murray är som vanligt väldigt bra.
andybrando (Anmäl)   15/10 2018
Begåvad och fantasifull komedi som lyckas prestera nya idéer hela tiden, även när man tror att alla möjligheter är uttömda. Innehåller många roliga scener och är en idealisk film för Murray.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/3 2018
Det här är en av de bättre filmerna som Bill Murray medverkat i. Jag trodde att det här skulle vara en renodlad komedi så förväntar man sig det så kanske man blir lite besviken. Men filmen är underhållande och den är klart sevärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Måndag hela veckan