Måndag hela veckan

Originaltitel: Groundhog Day
Regissör:Harold Ramis
Utgivningsår:1993

Om Måndag hela veckan:

När meteorologen Phil vaknar en morgon, upptäcker han att samma dag utspelar sig om och om igen. Till en början utnyttjar han det till sin fördel, men snart blir han förtvivlad då han inser att han är dömd att leva på samma plats och träffa samma människor dag in och dag ut, för alltid.

Titel: Edge of Tomorrow
Originaltitel: Edge of Tomorrow
Regissör: Doug Liman
Regissör: Peter Howitt
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Sliding Doors

Bill Murray, Andie MacDowell, Chris Elliott, Stephen Tobolowsky, Brian Doyle-Murray, Marita Geraghty, Angela Paton, Rick Ducommun, Rick Overton, Robin Duke

Harold Ramis, Danny Rubin

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Recension Måndag hela veckan

- Dinfarsa sätter betyg 5 och skriver:
När meteorologen Phil Connors (Bill Murray) åker med producenten Rita (Andie McDowel) och kameramannen Larry (Chris Elliot) till Småstaden Punxsutawney för att göra ett nyhetsjobb anar han inte hur annorlunda hans liv kommer att se ut framöver. Han vaknar upp på hotellet på morgonen och inser så sakteligen att han har hamnat i en tidscykel som gör att han upplever samma dag om och om igen. Han fattar...

Recension av Måndag hela veckan - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Romantik Top 50
Diskussioner om Måndag hela veckan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Måndag hela veckan (707 st)
Semiramis (Anmäl)   3/12 2018
Såg precis om den och är inte besviken - den är både rolig och charmig. Bill Murray är som vanligt väldigt bra.
andybrando (Anmäl)   15/10 2018
Begåvad och fantasifull komedi som lyckas prestera nya idéer hela tiden, även när man tror att alla möjligheter är uttömda. Innehåller många roliga scener och är en idealisk film för Murray.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/3 2018
Det här är en av de bättre filmerna som Bill Murray medverkat i. Jag trodde att det här skulle vara en renodlad komedi så förväntar man sig det så kanske man blir lite besviken. Men filmen är underhållande och den är klart sevärd.
LizzyElisabeth (Anmäl)   11/3 2018
Har sett den flera gånger, bra eller inte så har den lite feel good över sig =)
arruba (Anmäl)   8/3 2018
Uppskattar Bill Murray oerhört mycket och hans blotta närvaro kan troligtvis rädda en medioker film. Nu är detta dock ingen medioker film, snarare en helt fantastisk jäkla film. Så mysig, trevlig och underbar att man vet att det bara är en tidsfråga innan man ser om denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Måndag hela veckan