Mandy

Originaltitel: Mandy
Regissör:Panos Cosmatos
Utgivningsår:2018

Om Mandy:

Året är 1983 och Red Miller är ute efter hämnd på den religiösa sekt som dödade hans stora kärlek, Mandy Bloom.

Nicolas Cage, Linus Roache, Bill Duke, Richard Brake, Ned Dennehy, Andrea Riseborough, Olwen Fouéré, Line Pillet, Hayley Saywell, Clément Baronnet, Alexis Julemont, Stephan Fraser, Ivailo Dimitrov, Kalin Kerin, Tamás Hagyuó

Panos Cosmatos, Aaron Stewart-Ahn

Action, Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Belgien
Diskussioner om Mandy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mandy (26 st)
Bumbi78 (Anmäl)   23:19 27/3
Pretentiöst och knarkat säger säkert många, och visst stämmer det till viss del. Här får dock det visuella tala för sig själv och storyn komma i andra hand. Våldsamt, vackert, udda och dystopiskt med kvasireligiösa undertoner. Här passar också Cage utmärkt. En roll där han får spela ut lite galenskap.
best_jeppe (Anmäl)   10:00 18/2
Många recensenter har snackat upp den här filmen så valde att spana in den och jag måste säga, jag förstår inte riktigt varför alla är så förtjusta i den. Visst, den har ett snyggt psykadeliskt foto men själva storyn och regin tycker jag är ganska medelmåttig/ointressant. Jag har svårt att köpa att Cages karaktär skulle vara förmögen att åstadkomma det han gör. Det säljs helt enkelt inte in på ett trovärdigt sätt. Och dessutom är filmen lite smått osammanhängande när det gäller hur Cages karaktär får vetskap om olika saker. Han bara hittar några karaktärer utan någon förklaring om hur det gick till och varför. Jag vet inte, jag kanske missar något men för mig är filmen ganska alldaglig. Filmen får en ljummen 3a från mig.
haajen (Anmäl)   20:16 3/2
Betyget är inte helt stabilt då filmen är aningen segdragen för sitt eget bästa men när den väl goes crazy är det rätt härligt. Mycket snygg och personlig film.
Zero75 (Anmäl)   22:49 26/1
Vilken fest!
Zok (Anmäl)   09:06 7/1
En speciell filmupplevelse och jag gillade detta skarpt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mandy