Mandy

Originaltitel: Mandy
Regissör:Panos Cosmatos
Utgivningsår:2018

Om Mandy:

Året är 1983 och Red Miller är ute efter hämnd på den religiösa sekt som dödade hans stora kärlek, Mandy Bloom.

Nicolas Cage, Andrea Riseborough, Linus Roache, Ned Dennehy, Olwen Fouéré, Richard Brake, Bill Duke, Line Pillet, Clément Baronnet, Alexis Julemont, Stephan Fraser, Ivailo Dimitrov, Hayley Saywell, Kalin Kerin, Tamás Hagyuó

Panos Cosmatos, Aaron Stewart-Ahn

Action, Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Belgien
Diskussioner om Mandy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mandy (11 st)
Robkiller (Anmäl)   01:37 14/10
Skitseg flumfilm, där första timmen är helt ointressant, för att sedan låta Cage spåra ur fullständigt andra halvan.
Atropos (Anmäl)   11:01 10/10
Jag blev kanske något besviken på filmen, samtidigt som jag älskade stora delar av den. Den är fantastiskt snygg, men rör sig i samma sega tempo som en syratripp. Det är faktiskt det hela filmen verkar sträva efter, att vara en syratripp. Så... inte BRA, men samtidigt nästan magiskt vacker. Är man på humör och inte har fel förväntningar (som jaghade ) kan det nog vara helt magiskt - för er som gillar att röka om inte annat.
bryngel (Anmäl)   22:31 9/10
Vedervärdigt dåligt.
Hammerheart (Anmäl)   19:20 29/9
Fy fan vilken jävla dynga till film, ge mig tillbaka mina två timmar!
Engravadlax (Anmäl)   21:42 24/9
Substanslös psykedelika, löst sammanhängande färgglada scener med supertunt manus och tråkig syntmusik. Ibland snyggt foto, men jättepretentiöst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mandy