Mandy

Originaltitel: Mandy
Regissör:Panos Cosmatos
Utgivningsår:2018

Om Mandy:

Året är 1983 och Red Miller är ute efter hämnd på den religiösa sekt som dödade hans stora kärlek, Mandy Bloom.

Nicolas Cage, Linus Roache, Bill Duke, Richard Brake, Ned Dennehy, Andrea Riseborough, Olwen Fouéré, Line Pillet, Hayley Saywell, Clément Baronnet, Alexis Julemont, Stephan Fraser, Ivailo Dimitrov, Kalin Kerin, Tamás Hagyuó

Panos Cosmatos, Aaron Stewart-Ahn

Action, Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Belgien
Diskussioner om Mandy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mandy (24 st)
haajen (Anmäl)   20:16 3/2
Betyget är inte helt stabilt då filmen är aningen segdragen för sitt eget bästa men när den väl goes crazy är det rätt härligt. Mycket snygg och personlig film.
Zero75 (Anmäl)   22:49 26/1
Vilken fest!
Zok (Anmäl)   09:06 7/1
En speciell filmupplevelse och jag gillade detta skarpt.
emilstjernholm (Anmäl)   31/12 2018
Premissen gillas och det långsamma, psykadeliska tempot bygger inledningsvis upp stämningen. Jag gillar när Cage får spel, men fattar inte alls poängen med de mer övernaturliga inslagen. Linus Roache håller mer eller mindre själv som en värdig antagonist. Onödigt.
TheHorrorfan (Anmäl)   29/12 2018
Riktigt dålig och långdragen. Fy fan. Det röda filtret är vidrigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mandy