Manhattan Baby

Originaltitel: Manhattan Baby
Regissör:Lucio Fulci
Utgivningsår:1982

Om Manhattan Baby:

Arkeologen George befinner sig i Egypten med sin fru Emelie och sin dotter Susie för att studera gamla gravar. Den gravkammare som är mest intressant är Hapnubadors. Enligt en inskriptionen på porten så vilar en förbannelse över den. George och hans assistent tar sig in i gravkammaren. När de väl har kommit in så öppnas en fallucka under dem och Georges assistent spetsas på en spikmatta. George själv lyckas undkomma spikarna, men blir överrumplad av ett blått ljussken som förblindar honom. Under tiden fotograferar Emilie och Susie omgivningen. Efter att Emilie har lämnat Susie för någon minut, dyker en gammal blind kvinna upp och säger till Susie att gravar är till för de döda. Innan hon försvinner ger hon Susie en amulett. Susie stoppar den på sig och nämner inget till sina föräldrar. Kort därefter åker familjen hem till deras lägenhet i New York där sonen Tommy och barnflickan Jamie Lee väntar. Men tillvaron blir inte riktigt som väntat. Flera oförklariga dödsfall börjar inträffa samt att den ena skrämmande händelsen avlöser den andra. Kan möjligen amuletten som Susie tog hem ha någonting med saken att göra?

Titel: Bug Crawls
Regissör: George Armitage
År: 1972
Genre: Drama, Kriminalare
Hit Man

Christopher Connelly, Martha Taylor, Brigitta Boccoli, Giovanni Frezza, Cinzia de Ponti, Cosimo Cinieri

Elisa Briganti, Dardano Sacchetti

Skräck

Evil Eye, Eye of the Evil Dead, The Possessed, Il Malocchio

Italien
Diskussioner om Manhattan Baby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manhattan Baby (25 st)
Robkiller (Anmäl)   29/12 2017
En mystisk amulet orsakar dödsfall. Rätt ointressant överlag i lågt tempo. Inte mycket att se det här.
gjoob (Anmäl)   1/7 2016
Kul idé, inledningsscenerna i pyramiden är rätt cool men därutöver är det ganska tråkigt genomfört. Väldigt typisk Fulci-rulle; taffligt och flummigt som alltid, men inte en av hans bättre.
Eddie H (Anmäl)   29/7 2013
Notera omslaget, fulgubben försöker marknadsföra sig på en betydligt bättre film på alla sätt och vis. Ungefär som i City of the Living Dead. Jag upptäcker ett mönster..
craptastic (Anmäl)   15/12 2011
Ja, inte direkt Fulcis starkaste kort kanske men helt klart bra. Här inte sett en enda riktigt urusel fulci ännu och då har jag ändå nuttat 80-talet. jag gillar karl och det här fungerar super bra även om det inte känns komplett. Funkar ja!
Suverän (Anmäl)   3/10 2010
Stämningen och miljöerna bär filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manhattan Baby