Manhattan Murder Mystery

Originaltitel: Manhattan Murder Mystery
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1993

Om Manhattan Murder Mystery:

Larry och hans fru bjuds en kväll på en drink av sina grannar. Dagen därpå har Lilian avlidit av en hjärtattack. Med hjälp av vänner och bekanta drar ett större detektivarbete i gång, vilket också medför komplikationer och trassliga relationer.

Titel: Scoop
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Harry bit för bit
Titel: När änglar faller
Originaltitel: Gdy spadaja anioly...
Regissör: Roman Polanski
Regissör: Sidney Lumet
År: 1973
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Övergreppet

Woody Allen, Diane Keaton, Jerry Adler, Lynn Cohen, Ron Rifkin, Joy Behar, William Addy, Alan Alda, Anjelica Huston, Melanie Norris, Marge Redmond, Zach Braff

Marshall Brickman, Woody Allen

Komedi, Kriminalare, Mysterium

Recension Manhattan Murder Mystery

- anonym skriver:
Deckarkomedi om två New Torks-bor som hälsar på deras grannar på en middag. Nästa dag dör den ena grannen, hustrun, av en hjärtattack, men New Yorks-borna (Keaton, Allen) misstänker att mannen dödat sin hustru. För att ta reda på det börjar Keaton spionera på grannen och gör till och med inbrott hos honom. Allens deckare med många roliga scener är nog mer för underhållning än att ta seriöst på....

Recension av Manhattan Murder Mystery - Läs hela!

Diskussioner om Manhattan Murder Mystery  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manhattan Murder Mystery (109 st)
Jompalompier (Anmäl)   23/7 2018
Rörig och inte speciellt rolig. Störde mig väldigt mycket på fotot (dramatiska zoomar och bara skakigt handhållet hela tiden).
Barneyk (Anmäl)   10/2 2018
Småcharmig men jag tror jag är rätt trött på Woody Allen för jag tappar intresset väldigt fort.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
Spännande och underhållande
Ful_fisk (Anmäl)   9/4 2015
Woody Allen och Diane Keaton återförenas i en historia som är sprungen ur en sidointrig från Annie Hall som skrevs ut. 90-talets Allen och Keaton är ännu mer neurotiska än vanligt, vilket blir rätt jobbigt, men den härliga atmosfären, skådespeleriet och värmen gör att det blir bra ändå. Inget storverk, men småtrevlig amatördeckar-underhållning.
Sture Stenhög (Anmäl)   18/11 2014
Pendlar mellan att vara rolig och jobbig, men det är faktiskt övervägande roligt. Jag håller fortfarande på att bestämma mig om vad jag tycker om Allen som komiker och filmskapare, och här visar han upp både bra och dåliga sidor. Jag uppskattar den lite mer observerande karaktärsdrivna humorn, men har svårare för när det drar mot slapstick. Mordgåtan är hursomhelst rolig att följa, och som harmlös underhållning funkar det här bra
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manhattan Murder Mystery