Manhattan

Originaltitel: Manhattan
Regissör:Woody Allen
Utgivningsår:1979

Om Manhattan:

Isaac Davies hoppar av sitt jobb som manusförfattare till TV-shower. Samtidigt är hans f.d. hustru (som lämnat honom för en annan kvinna) på väg att ge ut en bok om deras gemensamma liv. Isaac själv har ett förhållande med en 17-årig skolelev.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Alex Holdridge
År: 2007
Genre: Komedi, Romantik
In Search of a Midnight Kiss

Diane Keaton, Woody Allen, Mariel Hemingway, Michael Murphy, Anne Byrne, Karen Ludwig, Michael O'Donoghue, Meryl Streep, Wallace Shawn

Woody Allen, Marshall Brickman

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Populärt och billigt
Diskussioner om Manhattan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Manhattan (216 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
MaxMackan (Anmäl)   28/9 2016
För helvete. Jag hatar verkligen Isaac. Vet inte om det är fullt ut meningen. Visst är det ett fint svartvitt foto och dialogen är stundtals briljant och rolig. Men efter en halvtimme börjar det bli outhärdligt lång tid att spendera med den charmlöse, självupptagna tölpen Woody A...eh, jag menar Isaac.
Rehn108 (Anmäl)   7/6 2016
Åh, jag är så besviken på att jag fortfarande inte gillar Woody Allens filmer. Vill så gärna gilla dem men efter att varken blivit såld på denna eller Annie Hall vet jag inte hur det ska gå till. Kommer fortsätta några filmer till. Den här filmen har absolut snygga vyer men vad hjälper det när innehållet är tråkigt och ointressant. Ganska rolig i början men det höll inte en hel långfilm. Diane Keaton är dock ursnygg som vanligt.
Astrojacob (Anmäl)   10/5 2016
Inte lika vass som Annie Hall men duger gott som handbok i sjuka relationer - precis som idag.
Salvation_Mind (Anmäl)   5/4 2015
En av Woodys finaste, men hamnar inte för det bland mina topp-5 från honom. Lite för "ren" och tråkig kanske.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Manhattan