Mannekäng i rött

Originaltitel: Mannekäng i rött
Regissör:Arne Mattsson
Utgivningsår:1958

Om Mannekäng i rött:

Deckarparet Hillman utreder fallet med den röda mannekängen. Hon har försvunnit från sin arbetsplats.

Titel: Damen i svart
Regissör: Mario Bava
År: 1964
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Blod och svarta spetsar

Gio Petré, Karl-Arne Holmsten, Annalisa Ericson, Nils Hallberg, Bengt Brunskog, Anita Björk, Lennart Lindberg, Lillebil Ibsen, Lena Granhagen, Kotti Chave

Folke Mellvig, Lars Widding

Thriller, Mysterium

Sverige
Med i listor: Hillman
Diskussioner om Mannekäng i rött  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannekäng i rött (48 st)
Rai (Anmäl)   20:32 7/3
Tänk att svensk film var bra en gång i tiden!!
BlommigaBarbro (Anmäl)   7/10 2017
Spännande, välspelad, vacker som bara den. Det här är en av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna. Och skådespelarna är så bra: Karl-Arne Holmsten, Annalisa Ericsson, Anita Björk, Gio Petré, Nils Hallberg, Lennart Lindberg. Det fanns en viss klass och stil på de gamla stjärnorna. Betyg: 5+
dudson (Anmäl)   15/1 2017
Långdragen seg samt för lång. Ska det vara mord i mode världen. Välj istället Blood & Black Lace.
Raimo_1985 (Anmäl)   30/4 2015
Absolut bäst av de Hillman-filmatiseringar av Mattsson jag sett! :) Jag tycker att de jag sett tidigare, Vita frun och Ryttare i blått, är rätt kassa. Så detta var ett lyft. Spännande med toppen skådespelare, snyggt foto, ljus, snygga mode-miljöer. Internationell klass och lite sydeuropeisk känsla.
Krille80 (Anmäl)   14/12 2014
"Damen I Svart" var i svart-vitt men denna gång är det fullt av starka färger. Just de starka färgerna får mig att tänka på "Giallo". Det jag gillade med "Damen I Svart" var det kusliga och otäcka som skedde i mörkret och som fick håret på armarna att resa sig. Denna film saknar detta men bjuder istället på mord mitt på ljusa dagen. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mannekäng i rött