Mannen från Laramie

Originaltitel: The Man From Laramie
Regissör:Anthony Mann
Utgivningsår:1955

Om Mannen från Laramie:

Will Lockhart är besatt av att finna den man som sålde vapen till indianerna. Eftersom detta resulterade i hans broders död.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: The Naked Spur
Regissör: Anthony Mann
År: 1953
Den nakna sporren

James Stewart, Arthur Kennedy, Donald Crisp, Cathy O'Donnell, Alex Nicol, Wallace Ford, Jack Elam

Philip Yordan, Frank Burt

Western, Mysterium

Diskussioner om Mannen från Laramie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannen från Laramie (26 st)
HerrNenne (Anmäl)   00:28 25/6
Grymt stabil western utan några svaga punkter alls egentligen, även om det ett fåtal gånger kan bli lite väl tvära kast hur folks karaktärer verkar vara.
Tonti (Anmäl)   8/1 2017
Inte fullt lika top notch som Winchester men ändock en episk upplevelse. Puebloindianerna i staden utgör en effektiv fond men det hade varit intressant om både de och apacherna fått större utrymme. Jimmy är faktiskt en riktigt bra westernskådis, lite oklar på ett intressant sätt.
Ful_fisk (Anmäl)   5/9 2016
Småsorgsen historia med James Stewart som sympatisk cowboy i mindre sympatisk omgivning. Är inte helt övertygad av alla skådisarna, men bildspråket och atmosfären är det inget fel på, och visst blev man engagerad så småningom.
Hypostas (Anmäl)   29/12 2015
En ganska seg western som inte är så mycket att hänga i julgranen direkt.
andmoreagain (Anmäl)   21/12 2014
Pendlar i velandet mellan stark trea/svag fyra. Snyggt foto och bra skådisar. James Stewart kanske inte är världens mest tuffcoolaste göbbe men som alltid väldigt behaglig och jag gillade att det inte bara är en hämnd-film utan filmen har mer essenser än så. Dock knyts inte säcken ihop riktigt och det finns vissa scener som har grava trovärdighetsproblem vilket jag, i detta fall, stör mig lite på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mannen från Laramie