Betyg idag: 1 324 Besökare idag: 4 694

Originaltitel: The Fugitive Kind
Regissör:Sidney Lumet
Utgivningsår:1959

Om Mannen i ormskinnsjackan:

Valentine Xavier får sitt levebröd genom att spela gitarr i New Orleans. En dag hamnar han i trubbel med polisen och måste fly scenen och beger sig ut på resande fot. Efter ett svårare regnväder hamnar han dock i en liten håla i södern. Det ska dock visa sig att hans förflutna kommer ikapp honom.

Marlon Brando, Joanne Woodward, Anna Magnani, Maureen Stapleton, Victor Jory, R G Armstrong, Virgilia Chew, Mary Perry, Ben Yaffee, Joe Brown Jr

Meade Roberts, Tennessee Williams

Drama, Romantik

Med i listor: Tennessee Williams
Diskussioner om Mannen i ormskinnsjackan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannen i ormskinnsjackan (3 st)
MtotheN (Anmäl)   30/8 2011
Lite händelsefattig kanske men väl agerat. Väldigt existentialistisk, mörk och stämningsfull film men jag lär inte se om den.
Tonti (Anmäl)   3/10 2010
Sevärd men en smula seg kanske. Brando är skön men kanske lite väl mycket Brando.
Tobias Rydén (Anmäl)   3/10 2010
Brando är alltid Brando, men filmen är tråkig och kärleksaffären Marlon Brando/Anna Magnani är lite... underlig.