Mannen i tågkupén

Originaltitel: Dr. Terror's House of Horrors
Regissör:Freddie Francis
Utgivningsår:1965

Om Mannen i tågkupén:

Fem främlingar hamnar i samma tågkupe, dom får sällskap av en person som visar sig vara en spåman. Han spår deras framtid en efter en och det visar sig att alla fem har något gemensamt.

Donald Sutherland, Christopher Lee, Peter Cushing, Bernard Lee, Max Adrian, Michael Gough, Jennifer Jayne, Roy Castle, Ann Bell, Neil McCallum, Alan Freeman, Peter Madden

Milton Subotsky

Skräck, Science Fiction

The Blood Suckers

Storbritannien
Med i listor: Amicus Productions
Diskussioner om Mannen i tågkupén  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannen i tågkupén (15 st)
sven_usling (Anmäl)   16:46 25/3
Underbar stämning och skönt slut, om än förutsägbart. Men den svenska titeln är ju värdelös.
DrJW (Anmäl)   21/1 2018
Historien med voodoon var den svagaste av alla historierna i den här filmen och den kunde ha skrivits bättre. Historierna har några plotholes, men annars så gillade jag den här. Den bästa historien var den med Christopher Lee och Michael Gough, handlingen känns som att den var tagen från EC Horror Comics som Vault of Horror, The Haunt of Fear och Tales from the Crypt.
martin eden (Anmäl)   22/8 2016
[rek. 3] Myspys!! Fina skådespelare samlas i en något ojämn omnibusfilm av Amicus. Några delar är riktigt bra andra blir uppriktigt fåniga, även om dessa också har en viss charm. Christopher Lee är riktigt bra och jag gillar spelet mellan honom och Michael Gough. Tycker om Amicus idéer!! Bra!!! 3.
Kriffot (Anmäl)   6/2 2016
Konstig tarotkortlek, bara kort från den stora arkanan. Var är två i bägare eller fem i stavar? Litar inte alls på den där Peter Cushing!
idd (Anmäl)   6/2 2016
Helt ok mysrysare men lite för lam å lite för dum..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mannen i tågkupén