Mannen med de genomskjutna händerna

Originaltitel: Bandidos
Regissör:Massimo Dallamano
Utgivningsår:1967

Om Mannen med de genomskjutna händerna:

Under en resa blir pistolskytten Richard Martin utsatt för ett tågrån. Banditernas ledare visar sig vara Bill Kane, västerns snabbaste skytt och en tidigare elev till Richard. Kane och hans gäng massakrerar tågets resenärer men nöjer sig med att skjuta Martin i båda händerna, och på så sätt avsluta dennes karriär som revolverman. Martin drar sig tillbaka men träffar en dag den unge Ricky Shot. Martin lär honom allt om skjutande för att en dag hämnas på Kane...

Terry Jenkins, Enrico Maria Salerno, Marco Guglielmi, Cris Huerta, Venantino Venantini, María Martín

Romano Migliorini, Gianbattista Mussetto, Juan Cobos

Western

Bandidos o Crepa tu ... che vivo io, You Die ... But I Live

Italien, Spanien
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Mannen med de genomskjutna händerna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannen med de genomskjutna händerna (9 st)
Luca Canali (Anmäl)   18/9 2016
stilig sw med några riktigt tuffa scener och helt utan svaj. betyg: bra- (58/100)
Punkliv (Anmäl)   7/8 2014
Stabil SW.
Raggarn (Anmäl)   25/11 2013
Bra spaghetti med mycket pangpang. Bra sountrack är det också. Många hårda snubbar som vill visa att gammal är äldst. Tillhör inte en av dom riktiga guldkornen i genren, men dock en riktigt bra western med bra story!
Gordyal (Anmäl)   5/5 2013
Underhållande SW som håller ett relativt högt tempo. Massor av penismätning och osympatiska karaktärer, och precis lagom lite kjolstyg. (7+/15)
tpb (Anmäl)   4/10 2011
Det är cool, kallt och stenhårt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mannen med de genomskjutna händerna