Mannen utan öde

Originaltitel: Man Without a Star
Regissör:King Vidor
Utgivningsår:1955

Om Mannen utan öde:

Dempsey Rae är en cowboy som inte har något riktigt mål i livet. En nyinflyttad kvinna använder alla sina knep för att övertyga honom att hjälpa till. Men han gillar inte hur de andra arbetsmännen blir behandlade och håller sig på deras sida.

Titel: Våldets män
År: 1958
Genre: Western
Film nr.: 19056
Billy the Kid

Kirk Douglas, Jeanne Crain, Claire Trevor, William Campbell, Richard Boone, Jay C Flippen

D D Beauchamp, Borden Chase

Western

Diskussioner om Mannen utan öde  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mannen utan öde (2 st)
Rele (Anmäl)   19/10 2010
Helt ok western. Kirk Douglas var duktig skådespelare, men han var ingen större musiker.
Lyndon (Anmäl)   4/4 2010
Den har sina starka stunder och budskapet är glasklart. Men jag får väldigt svårt för de många gemytliga scenerna som alltför ofta slår över i en hurtighet som känns passé. Kirk Douglas var en fantastisk skådespelare med sin fysiska karisma, men sång och banjolir borde han hållit sig borta från offentligt...