Guys and Balls

Originaltitel: Männer wie wir
Regissör:Sherry Horman
Utgivningsår:2004

Om Guys and Balls:

För fotbollsmålvakten Ecki går det för tillfället inte så bra. Först gjorde han så att hans lag missade avancemang till nästa serie och sedan blev han förnedrad och utkastad ur sitt lag. För det tredje lovade han att han skulle hitta ett nytt lag tillsammans med vilket han tänker slå sitt gamla lag. Ett lag som han för det fjärde inte har. För det femte ska allt äga rum inom fyra veckor i hans lilla hemby i Tyskland. Det finns också en sjätte hake: Ecki har precis erkännt att han är homosexuell och nu vill han bevisa att homosexuella kan spela lika bra fotboll som heterosexuella. Nu återstår det bara för honom att hitta sina tio homosexuella medspelare. Kanske kan han göra det i fotbollstaden Dortmund... eller?

Maxumilian Brückner, Lisa Maria Potthoff, David Rott, Christian Berkel, Dietmar Bär

Benedikt Gollhardt

Drama, Komedi, Romantik

Balls

Tyskland
Med i listor: Fotboll
Diskussioner om Guys and Balls  (0 diskussioner)
Kommentarer om Guys and Balls (1 st)
Sarakin76 (Anmäl)   27/2 2005
En riktigt svag trea för att underhållningsvärdet är ok. Men annars ganska barnslig och föga trovärdig. Några skratt blir det dock.