Betyg idag: 1 184 Besökare idag: 6 355

Regissör:J C Chandor
Utgivningsår:2011
Antal betyg:1990 betyg

Om Margin Call:

När finansanalytikern Peter Sullivan kommer över information som pekar på att företaget riskerar att gå omkull blir det startpunkten för en berg-och-dalbanefärd med snabba finansiella och moraliska beslut som leder till att alla inblandade snart står på randen till en katastrof.

Titel: The Big Short
Originaltitel: Le capital
Regissör: Costa-Gavras
År: 2012
Kapitalet

Jeremy Irons, Kevin Spacey, Demi Moore, Mary McDonnell, Stanley Tucci, Simon Baker (I), Paul Bettany, Aasif Mandvi, Ashley Williams, Zachary Quinto, Penn Badgley, Maria Dizzia, Susan Blackwell

J C Chandor

Drama, Thriller

Recension Margin Call

- RebeckaNilsson sätter betyg 4 och skriver:
Filmen är i blåton i en miljö där blinkande skärmar ständigt reflekterar in i kameran. Det är en tyst film, långsam, men inte långdragen. Det ger effekt till hur mycket obehag som faktiskt ekar mellan väggarna på kontoret. Skådespelarna som medverkar spelar ut sina roller väldigt bra, jag är faktiskt imponerad av hur extremt välspelad filmen är! Varenda rörelse är koordinerad och allt fyller någon...

Recension av Margin Call - Läs hela!

Diskussioner om Margin Call  (0 diskussioner)
Kommentarer om Margin Call (133 st)
hardcore (Anmäl)   17:06 13/2
Tycker att detta är ett mästerverk. Ser det här som att såhär går det till när folk vill rädda sig själva synnerhet i toppskiktet av människor med mycket makt. Det plus mycket bra skådespelarprestationer av samtliga ingen år bättre än någon annan som det lätt kan bli på både gott och ont.
Krille80 (Anmäl)   19/11 2016
Det som jag tar med mig från denna film är detsamma som fick mig att se den från början. Vad jag pratar om är den fina rollistan av skådespelare som gör detta till ett väldigt välspelat drama. I övrigt saknas det ett djup i berättelsen och detta blir extra tydligt då det som mest skapar engagemang hos mig är de få scener vi får där Kevin Spaceys karaktär oroas över sin sjuka hund.
spiel mit mir (Anmäl)   8/5 2016
Var typ tvungen att läsa kommentarerna här för att fatta storyn (efteråt). ^^ Men slogs av hur välspelad den var! Om man inte fattar men ändå inte kan slita sig måste det vara ett gott betyg?
Rele (Anmäl)   13/2 2016
En film som förklarar hur värdet av ägandet kan ändras väldigt fort. Flera duktiga skådespelare och av Chandor. Jag ger en trea.
dafreakish (Anmäl)   13/2 2016
Ruskigt välspelat och snyggt samt smart manus om början på den senaste finanskrisen. Det är oerhört intelligent och spänning byggs upp av dialog och de moraliska dilemman karaktärerna ställs inför. Hjärtlöshet samt girighet kontra motsatsen ungefär. Stabil fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Margin Call
Se filmen