Margot at the Wedding

Originaltitel: Margot at the Wedding
Regissör:Noah Baumbach
Utgivningsår:2007

Om Margot at the Wedding:

Margot och hennes son Claude besöker Margots frisinnade syster Pauline efter att hon tillkännagivit att hon ska gifta sig med den inte så imponerande Malcolm. De olika uppfattningarna om Malcolm både skapar och föder spänningar mellan de båda systrarna.

Titel: Rachel Getting Married
Regissör: Mike Mills
År: 2005
Thumbsucker
Titel: The Meyerowitz Stories
Originaltitel: The Meyerowitz Stories (New and Selected)
Regissör: Noah Baumbach
År: 2017
The Meyerowitz Stories

Nicole Kidman, Jennifer Jason Leigh, Jack Black, Zane Pais, Flora Cross, John Turturro, Ciarán Hinds, Halley Feiffer, Seth Barrish, Michael Cullen (I), Enid Graham, Sophie Nyweide, Justin Roth, Ashlie Atkinson, Matthew Arkin

Noah Baumbach

Drama, Komedi

Recension Margot at the Wedding

- crawler sätter betyg 3 och skriver:
Det finns många sekvenser i ”Margot at the Wedding” som är fullkomligt briljanta. Den ständiga dialogen brister ibland ut i stickspår som lyckas vara avgrundsdjupt nattsvarta och absurt humoristiska samtidigt. Överanalyserande och renons på empati är det ständiga pratandet paradoxalt nog det främsta symptomet på karaktärernas bristande kommunikationsförmåga. De vassaste replikskiftena sker oftast mellan...

Recension av Margot at the Wedding - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2008
Diskussioner om Margot at the Wedding  (0 diskussioner)
Kommentarer om Margot at the Wedding (166 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Barneyk (Anmäl)   29/4 2017
Jag brukar gilla Noah Baumbach men den här filmen talade inte till mig alls. Inga karaktärer som jag tar till mig direkt. Helt okej men en besvikelse.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Väldigt seg, tråkig och intetsägande film utan någon egentlig handling.
KyLLo (Anmäl)   5/7 2015
Välspelad och småoriginell i sin enkelhet. Jag fick en beräknad tvåa, men den är utan tvekan värd mer.
bananton (Anmäl)   4/1 2015
Baumbach har en talang för tempo och klippning. Aldrig en sekund för länge i en scen. Som vanligt väldigt fint foto från Harris Savides - påträngande tighta kompositioner som fungerar bra till filmen. Skruvade roliga karaktärer och historia. Nicole Kidman är väldigt bra och för en gångs skull gillade jag Jack Black.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Margot at the Wedding
Se filmen