Maria Wern - Den eld som brinner

Originaltitel: Maria Wern - Den eld som brinner
Regissör:Erik Leijonborg
Utgivningsår:2018

Om Maria Wern - Den eld som brinner:

Bara några dagar innan Almedalsveckans invigning inträffar en explosion på ett hotell inne i Visby och en partiledare försvinner spårlöst. Maria Wern och hennes kollegor utreder fallet, men allt blir mer komplicerat än de kunnat ana.

Eva Röse, Allan Svensson, Peter Perski, Ulf Friberg, Anders Johannisson, Sigrid Johnson, Astrid Kakuli, Liv Mjönes, Amanda Ooms, Oscar Pettersson, Alexander Salzberger, Staffan Kihlbom Thor, Erik Johansson (II)

Fredrik T Olsson

Sverige
Diskussioner om Maria Wern - Den eld som brinner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Maria Wern - Den eld som brinner (4 st)
Murvel48 (Anmäl)   21:48 28/1
Bortsett från det usla polusarbetet var det mesta beteendet så ologiskt att gilmen omöjligtvis kan få godkänt.
Christofer (Anmäl)   09:53 13/1
Helt okej även om det fanns vissa oklara detaljer i slutet. Kanske klarnar det i nästa film/avsnitt. Nog en av de bättre filmerna i serien, 2+ blir det.
Bozze80 (Anmäl)   11/9 2018
Solklart bästa Maria Wern filmen så här långt, vilket kanske egentligen inte säger så mycket, men det här var faktiskt bra! Tät, spännande och aktuell handling, bra skådespelare, och tämligen trovärdigt (med några få undantag), hoppas det fortsätter så här!
Filmen2009 (Anmäl)   7/9 2018
Oj! Är det verkligen Maria Wern jag tittar på? En tydlig och markant förbättring jämfört med tidigare säsonger. Story, manus och skådespelarinsatser har förbättrats avsevärt, måste jag säga. En lyckad film på det hela taget. Betyget blir 4/5.