Maria Wern - Först när givaren är död

Originaltitel: Maria Wern - Först när givaren är död
Regissör:Erik Leijonborg
Utgivningsår:2013

Om Maria Wern - Först när givaren är död:

Mitt under upptakterna till Medeltidsveckan i Visby inträffar en mordbrand där den nära sjuttioåriga Frida antas ha omkommit i lågorna. När så ytterligare ett antal mord äger rum, leder spåren Maria Wern och poliskollegorna till en sommarstugby där alla känner alla - och där fyndet av dokument med latinska texter och svårbegripliga ritningar får polisen att oroa sig för att dåden faktiskt har att göra med själva firandet.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Maria Wern - Främmande fågel
År: 2008
Genre: Kriminalare
Maria Wern - Främmande fågel

Eva Röse, Allan Svensson, Erik Johansson (II), Peter Perski, Ulf Friberg, Tanja Lorentzon, Oscar Pettersson, Matilda Wännström, Emma Melkersson, Josephine Alhanko, Peter Eggers, Per Mattsson, Nina Gunke, Susan Taslimi, Lena Strömdahl

Fredrik T Olsson

Drama, Kriminalare, Thriller

Sverige
Diskussioner om Maria Wern - Först när givaren är död  (0 diskussioner)
Kommentarer om Maria Wern - Först när givaren är död (11 st)
andmoreagain (Anmäl)   25/12 2018
Hur fan går det hör ihop? Varför ska det vara mode att göra tråkiga, stela och totalt onödiga dussindeckare? Ingen bryr sig!
Hanness (Anmäl)   22/8 2016
Usel
Rele (Anmäl)   21/8 2016
En dålig och seg Maria Wern film.
F-M-J (Anmäl)   15/6 2015
Dussinrulle med skiftande skådespelsinsatser och Hollywood komplex där många bekanta ansikten dyker upp. Det har ju nästan blivit lite av en nationalkultur att plöja deckare i filmformat i Sverige, lika viktigt som pulvermoset till den grillade korven. Det hela har något väldigt lättillgängligt över sig, det smakar inte gott eller i filmens fall stimulerar till speciellt mycket, men på nått sätt vet du vad du får och behöver aldrig riktigt oroa dig för att det skall sticka ut utöver ens så kallade "comfort zone". Men personligen gillar jag inte pulvermos, så det får bli ett minus, om ändå ett starkt sånt, lite kryddat är det ju ändå på sina ställen.
Johan685 (Anmäl)   6/11 2014
Precis som förra filmen är det rörigt värre. Svårt att hänga med. Tråkigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Maria Wern - Först när givaren är död