Marie-Jo och hennes två älskare

Originaltitel: Marie-Jo et ses deux amours
Regissör:Robert Guédiguian
Utgivningsår:2002

Om Marie-Jo och hennes två älskare:

Marie-Jo befinnes sig i en lycklig, men svår situation. Hon är passionerat och intensivt förälskad i sin älskare Marco – och i sin make Daniel. När Marie-Jo lämnar Daniel för Marco, väntar han lugnt på att hon ska återvända, trots att smärtan gör det svårt för honom att andas. Alla tre vet att situationen skapar en smärta och en obeskrivlig längtan hos någon av dem i varje situation. Samtidigt kan ingen av dem släppa taget.

Titel: Somers Town
Originaltitel: Elisa
Regissör: Jean Becker
År: 1995
Elisa
Titel: Filmen jag inte pratar om längre
Originaltitel: Filmen jag inte pratar om längre
Regissör: Jesper Ganslandt, Martin Degrell
År: 2009
Filmen jag inte pratar om längre
Titel: Förbjuden kärlek
Regissör: Cate Shortland
År: 2004
Genre: Drama, Romantik
Somersault

Ariane Ascaride, Jean-Pierre Darroussin, Gérard Meylan, Julie-Marie Parmentier, Jacques Boudet, Yann Trégouët, Frédérique Bonnal, Souhade Temimi, Maya Seuleyvan, Frédéric Garbe

Jean-Louis Milesi, Robert Guédiguian

Drama, Komedi

Frankrike
Diskussioner om Marie-Jo och hennes två älskare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Marie-Jo och hennes två älskare (19 st)
labi (Anmäl)   14/10 2011
Tydligen Torbjörn Flygts favoritfilm. Kan inte säga att jag blir lockad direkt efter att ha läst kommentarerna här...
daniel77 (Anmäl)   5/7 2010
Långt och pratigt om osympatiska människor med trista jobb och ointressanta relationer.
bettykristina (Anmäl)   11/5 2010
Mycket bra, romantisk, lågmäld, fransk
Lurtz (Anmäl)   10/1 2010
Väger mellan en 2a och en 3a. Ganska seg, väldigt fransk...Jag gillar slutet, verkar vara rätt ensam om det.
i_a_e (Anmäl)   9/1 2010
Jag räknade till runt tvåtusensexhundratjugotre nakna rumpor, det var ju ganska kul.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Marie-Jo och hennes två älskare