Marjorie Prime

Originaltitel: Marjorie Prime
Regissör:Michael Almereyda
Utgivningsår:2017

Om Marjorie Prime:

I en nära framtid, en tid av artificiell intelligens, har 86-åriga Marjorie en stilig ny kompanjon som ser ut som hennes avlidna man och är programmerad att återge hennes livshistoria för henne.

Titel: 200-årsmannen
Regissör: Steven Spielberg
År: 2001
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
A.I.

Jon Hamm, Geena Davis, Tim Robbins, Lois Smith, Leslie Lyles, Stephanie Andujar, Hannah Gross, India Kotis, Azumi Tsutsui, Hana Colley, Bill Walters

Michael Almereyda

Drama, Komedi, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om Marjorie Prime  (0 diskussioner)
Kommentarer om Marjorie Prime (2 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   02:29 17/1
Väldigt intressant grundpremiss, och överlag lyckas filmen bra med att utforska hur vi skapar den verklighet som vi själva vill minnas. Att det är en teaterpjäs från början kunde inte vara tydligare, men det dialogdrivna upplägget passar väldigt bra för det man vill berätta, så det är inget problem alls. Man får anta att materialet lockade skådespelarna också, för det är en namnkunnig rollista för en film med en så till synes låg budget. De sköter sig bra allihop. Det är dock svårt att inte känna att Jon Hamms karaktär borde ha spelats av Michael Fassbender. Men annars känns det som att filmen är inne och nosar på väldigt mycket intressant utan att riktigt lyckas förvalta det. Men jag gillade slutscenen, och jag hade nog gärna sett att man dragit ännu mer åt det hållet. Kanske borde för övrigt filmtipset fundera på något liknande, alla våra konton fortsätter skriva autogenererade kommentarer baserade på våra tidigare alster långt efter vår död
Robkiller (Anmäl)   18/3 2018
Om att förlora minnet när man blir äldre. Det här var rätt meningslöst. Mest en massa snack. Segt och ointressant.