Mark of a Murderer

Originaltitel: City by the Sea
Regissör:Michael Caton-Jones
Utgivningsår:2002

Om Mark of a Murderer:

Vincent Lamarcas far avrättas under femtiotalet för att ha kidnappat och sedan mördat ett barn. Då bestämmer sig Vincent för att bli detektiv hos polisen i New York. När Vincent påbörjar utredningen av mordet på en langare upptäcker han att hans egen son Joey är den huvudmisstänkte.
Se filmen på CDON

Originaltitel: A Civil Action
Regissör: Steven Zaillian
År: 1998
A Civil Action

Robert De Niro, William Forsythe, George Dzundza, Frances McDormand, James Franco, Eliza Dushku, Patti LuPone, Drena De Niro

Mike McAlary, Ken Hixon

Drama, Kriminalare

Recension Mark of a Murderer

- billybob sätter betyg 2 och skriver:
Det är när Vincent Lamarcas far avrättas under femtiotalet för att ha kidnappat och sedan mördat ett barn, som han beslutar sig för att bli detektiv på NYPD. Men när Vincent påbörjar utredningen av mordet på en surfare, upptäcker han att hans egen son Joey, är den huvudmisstänkte. Filmen är baserad på artikeln "Mark of a Murderer", en sann berättelse om Vincent Lamarca skriven av Pulitzer Prize...

Recension av Mark of a Murderer - Läs hela!

Diskussioner om Mark of a Murderer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mark of a Murderer (72 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   15/10 2016
Väldigt spännande och underhållande film med bra skådespelare. Svag 5:a.
dudson (Anmäl)   22/10 2014
Såsig & seg historia men Deniro gör sitt bästa att bära upp filmen med sitt laid back acting.
Andreas_ (Anmäl)   12/8 2013
Välskriven och välspelad Kriminaldrama. Jag får erkänna att mina förväntningar inte var så höga innan jag skulle se denna, men ack så glatt överraskad jag blev. Historien i sig är inget speciellt eller nytt under solen, men den är som sagt välgjord och flyter på i ett lagomt tempo. De Niro är Magnifik i en av sina bästa roller i sin karriär och han använder sig av hela sitt register för att förmedla sin karaktär och förtjänar en oscarsnominering för "besväret". James Franco spelar hans son och även han är lysande som han alltid är i sina filmer, och när dom möts i filmen så slår det verkligen gnistor, fantastisk kemi mot varandra. Frances McDormand har dock inte så mycket att jobba med i denna film, men den lilla biroll hon har, gör hon riktigt bra. Detta blir en Medel 4:a från mig, och hade nog blivit "endast" en 3:a om det inte varit för just De Niro och Francos briljanta skådespeleri, som gör att filmen höjs ett snäpp extra. Tummen upp!
Gigi1943 (Anmäl)   5/8 2013
de Niro är ju bara hela filmen! Suverän, annars är filmen inte nån höjdare även om jag skrivit i mitt block att den är "inte så tokig", Blandade känslor alltså.
Ve72 (Anmäl)   30/7 2013
Helt ok men varken mer eller mindre. En -3:a blir det av mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mark of a Murderer