Mark of the Devil

Originaltitel: Hexen bis aufs Blut gequält
Regissör:Adrian Hoven, Michael Armstrong
Utgivningsår:1970

Om Mark of the Devil:

Explicita bilder i denna omskrivna och obehagliga film om häxbränning och tortyr av oskyldiga människor.

Titel: Den blodiga snaran
Regissör: Ken Russell
År: 1971
Genre: Drama, Skräck
Djävlarna

Udo Kier, Herbert Lom, Adrian Hoven, Herbert Fux, Reggie Nalder, Johannes Buzalski, Michael Maien, Olivera Katarina, Gaby Fuchs, Ingeborg Schöner, Dorothea Carrera, Marlies Petersen

Adrian Hoven, Michael Armstrong

Drama, Skräck

Västtyskland
Diskussioner om Mark of the Devil  (0 diskussioner)
Kommentarer om Mark of the Devil (17 st)
Bumbi78 (Anmäl)   28/9 2018
En mycket ung Kier och häxbränningar i en läcker förpackning. Antagligen otroligt våldsam och makaber då den kom och ett bra klassisk exploitation idag. Musiken påminner starkt om soundtracket till Cannibal Holocaust vilket aldrig är fel. Faktiskt betydligt mer välgjord än vad jag hade trott. Våldsamt, men blir aldrig direkt osmakligt.
dudson (Anmäl)   22/5 2016
Så klockrent läcker på blåstråle. Filmen är riktigt tjusig med Rå våld/tortyr. Passande musik och med många ohederliga slyn häxor som förpassas till elden. Men även sorgligt hur galet dom tänkte på den tiden. 4 +
Waldo Trumbull (Anmäl)   14/11 2012
Både Lom och Kier är riktigt bra, men i övrigt florerar överspel flitigt. Trots de många tortyrscenerna så känns filmen lite långsam. Kul att se en ung Kier, men i övrigt ingen höjdare.
answai (Anmäl)   2/6 2012
En film om kristendomens brott. Om föreningen makt och religion, där det som hotar det förra bestraffas i det senares namn. Välgjord och med bra skådespeleri, dessutom sätter den underbara öppningsmusiken en bakgrundsstämning (jämförbar med i Cannibal holocaust). Detta är inte en film som ska sammanföras med flertalet samtida tortyrfilmer - tortyren är inte tomt, för saken skulle eller av enskilt förövare utan berättar om världen och dess ordning. En film som fler borde se, förfasas över och i vrede rikta sin ilska mot det rådande.
Mistlake (Anmäl)   3/5 2012
Exploatering av gammalt gott märke, men på sin höjd passable underhållning. Kier och Lom är ju alltid kul att se.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Mark of the Devil