Marley och jag

Originaltitel: Marley & Me
Regissör:David Frankel
Utgivningsår:2008

Om Marley och jag:

Nygifta John och Jennifer Grogan skaffar sig en hund, Marley. Men Marley har inga planer på att snällt foga sig som husdjur och paret Grogan får kämpa med en hund som gör lite som han själv vill, men som till slut kanske kan lära dem något om livet.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Max Nichols
År: 2014
Genre: Komedi, Romantik
Two Night Stand

Owen Wilson, Jennifer Aniston, Haley Bennett, Eric Dane, Alan Arkin, Nathan Gamble, Clarke Peters, Marc Macaulay, Sandy Martin, Haley Hudson, Jennifer Wiener, Kathleen Turner

Scott Frank, Don Roos

Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik

Marley and Me

Recension Marley och jag

- pooptroop sätter betyg 3 och skriver:
Trots att jag aldrig varit hundägare så tyckte jag om filmen. Det känns lite som att man måste vara hundmänniska för att uppskatta den till sin fulla rätt. Men om man är som jag och älskar alla sorters djur så funkar det med. Den tar inte upp några världsproblem, men det är i sin tur ganska intressant att se hur folk tacklar familjeproblem. Att allting inte alltid är så lätt.

Recension av Marley och jag - Läs hela!

Diskussioner om Marley och jag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Marley och jag (246 st)
okidoki (Anmäl)   16/12 2016
Ken och Barbie och en odräglig hund. Orkar inte se färdigt.
Hans Moleman (Anmäl)   21/8 2016
En film utan en egentlig riktig handling.
Tatty (Anmäl)   15/8 2016
Första gången jag såg filmen grät jag massor när jag såg klart filmen. Den berörde mig så starkt och hårt att jag var ledsen över filmen i några dagar. Så sann, stark, rolig och bra film men klarar inte av att se den igen så såg jag den igen för andra gången så grät jag lika mycket. Två andra filmer som berör mig riktigt lika starkt är Hachiko och Red dog. Klarar inte av att se de här tre filmerna med hundar. Gråter bara massor då.
wiberga (Anmäl)   20/6 2016
Läste boken då jag hittade den hemma i min kusins bokhylla. Brukar inte falla för liknande böcker men denna gillade jag verkligen. På några dagar hade jag läst ut den, med tårar i ögonen under de sista sidorna. Därefter blev det till att kolla på filmen och hoppas att den inte var alltför tramsigt gjord. Jag blev glatt överraskad vilket djup filmen hade trots den komedi-aktiga början. Den blir bara bättre och bättre och i slutet kan jag inte låta bli att gråta (igen). Riktigt bra! Når inte riktigt en femma men absolut en stark fyra.
embr91 (Anmäl)   5/2 2016
Jag trodde verkligen det skulle vara en tramskomedi, och hoppades på att hunden inte skulle prata. Typ den nivån. Men är glatt överraskad att det var en mysig film om en fin relation.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Marley och jag
Se filmen