Betyg idag: 1 352 Besökare idag: 6 313

Originaltitel: Marley & Me
Regissör:David Frankel
Utgivningsår:2008

Om Marley och jag:

Nygifta John och Jennifer Grogan skaffar sig en hund, Marley. Men Marley har inga planer på att snällt foga sig som husdjur och paret Grogan får kämpa med en hund som gör lite som han själv vill, men som till slut kanske kan lära dem något om livet.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Don Handfield
År: 2011
Genre: Drama, Familjefilm, Fantasy
Touchback

Owen Wilson, Jennifer Aniston, Haley Bennett, Eric Dane, Alan Arkin, Nathan Gamble, Clarke Peters, Marc Macaulay, Sandy Martin, Haley Hudson, Jennifer Wiener, Kathleen Turner

Scott Frank, Don Roos

Drama, Komedi, Familjefilm, Romantik

Marley and Me

Recension Marley och jag

- Daniel Mott sätter betyg 1 och skriver:
Där boken var en relativt välskriven historia i dagboksform är filmen en ganska platt historia med grabbig framtoning och smaklösa skämt om bland annat juckande hundar, tomma hus och tomma livmödrar. Allt ser märkligt retuscherat ut i blekta, onaturliga färger och även om jag älskar hundar blir det mest påfrestande att se tjugotvå ganska själlösa labradorer vara hysteriska efter en halvtimme. Owen...

Recension av Marley och jag - Läs hela!

Diskussioner om Marley och jag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Marley och jag (243 st)
wiberga (Anmäl)   20:40 20/6
Läste boken då jag hittade den hemma i min kusins bokhylla. Brukar inte falla för liknande böcker men denna gillade jag verkligen. På några dagar hade jag läst ut den, med tårar i ögonen under de sista sidorna. Därefter blev det till att kolla på filmen och hoppas att den inte var alltför tramsigt gjord. Jag blev glatt överraskad vilket djup filmen hade trots den komedi-aktiga början. Den blir bara bättre och bättre och i slutet kan jag inte låta bli att gråta (igen). Riktigt bra! Når inte riktigt en femma men absolut en stark fyra.
embr91 (Anmäl)   12:21 5/2
Jag trodde verkligen det skulle vara en tramskomedi, och hoppades på att hunden inte skulle prata. Typ den nivån. Men är glatt överraskad att det var en mysig film om en fin relation.
Totenkopf (Anmäl)   7/3 2015
Tycker den tippar över mer på dramasidan än på komedi. Bra då den inte var för tramsig av sig.
Krille80 (Anmäl)   2/1 2015
Jag hade förväntat mig en lättsam romantisk komedi med fokus på hunden Marley. Nu fick jag allt detta men samtidigt fick jag ett drama om svårigheten att mogna och bli vuxen, förverkliga sig själv skaffa familj, vårda och ha relationer och vilken fantastisk kraft kärleken till sitt husdjur kan vara. Det finns mycket fint och bra i denna film i sina delar men tyvärr är det för mycket i en och samma film för att det ska bli en bra helhet. Helt fel är det dock inte.
mawlen (Anmäl)   11/8 2014
kommer inte ens ihåg hur den var! då är det ett ganska dåligt betyg, finns små ställen där den är lite rolig men de är långt ifrån tillräckligt. ingen story alls!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Marley och jag
Se filmen
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor