Marshall

Originaltitel: Marshall
Regissör:Reginald Hudlin
Utgivningsår:2017

Om Marshall:

Den sanna historien om den unge advokaten Thurgood Marshall som blev den första afro-amerikanska domaren i högsta domstolen i USA och rättegångsfallet som banade vägen för Marshall. Under rättegången stred han sida vid sida med advokaten Sam Friedman som inte hade någon som helst erfarenhet av kriminalfall. Fallet de tog sig an kom att bli en stor utmaning, att försvara Joseph Spell en svart chaufför som blivit anklagad av sin vita uppdragsgivare Eleanor Strubing för sexuellt ofredande och mordförsök.

Titel: Domaren
Originaltitel: The Children Act
Regissör: Richard Eyre
Domaren
Titel: Roman J. Israel, Esq.
Originaltitel: Roman J. Israel, Esq.
Regissör: Dan Gilroy
År: 2016
Genre: Drama, Thriller
Film nr.: 120755
The Whole Truth

Chadwick Boseman, Josh Gad, Kate Hudson, Sterling K Brown, Dan Stevens, James Cromwell, Keesha Sharp, Roger Guenveur Smith, Derrick Baskin, Barrett Doss, Zanete Shadwick, John Magaro, Ahna O'Reilly, Jussie Smollett, Jeremy Bobb, Jeffrey DeMunn

Jacob Koskoff, Michael Koskoff

Drama, Biografi

Diskussioner om Marshall  (0 diskussioner)
Kommentarer om Marshall (5 st)
Christofer (Anmäl)   06:58 24/4
Helt okej, men kanske inte världens mest rafflande story rent underhållningsmässigt. Dock en helt annan sak i verkligheten förstås.
Stygga-Vargen (Anmäl)   5/11 2018
Snark i kubik!
PeterTheW (Anmäl)   19/1 2018
Mycket fin, om än inget direkt nytt.
Bomkia (Anmäl)   1/1 2018
Boseman fungerar väl som Marshall och Gad sköter sig, men detta var inte den filmen jag ville se - jag hade förväntat mig en biografi över en av USA:s mest berömda advokater och jag fick ett rättegångsdrama med rasistiska undertoner. Bra för vad det var. 3+
Jaganatha (Anmäl)   13/11 2017
Bra, men inte jättespännande rättsprocessfilm om två advokater som åtar sig uppdraget att försvara en svart man anklagad för att ha våldtagit en vit kvinna. Enligt filmen var det ett viktigt fall för medborgarrättsrörelsen NAACP att vinna för att till slut nå fram till lika rättigheter oavsett hudfärg I USA. Det märks att filmen är gjord med andra mål för ögonen än pengar och omedelbar publik framgång och det utmärkta skådespeleriet förhöjer slutresultatet avsevärt. Boseman, Gad och Cromwell briljerar i sina roller.